Εκπαιδευτική επίσκεψη στα Ειδικά Τμήματα Κωφών-βαρήκοων του 18ου Γυμνασίου Πάτρας πραγματοποίησαν λίγο πριν τα Χριστούγεννα, μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης του 10ου Γυμνασίου Πατρών, (Ζαρουχλέικα) συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριές τους κ. Ασημίνα Ρήγα (φιλόλογος Ειδικής Αγωγής), κ. Μαρία Καλαμαρά (φιλόλογος) και τον κ. Φάνη Κλωνή (καθηγητής Καλλιτεχνικών) προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν συμμαθητές τους με διαφορετική ακουστική κατάσταση, να αλληλεπιδράσουν, να αναγνωρίσουν διαφορετικά επικοινωνιακά μοντέλα, να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές, να αποδεχθούν τη διαφορετικότητα και να αισθανθούν τη χαρά της συνεργασίας μέσα από τη δημιουργία χριστουγεννιάτικων κατασκευών.
Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια υλοποίησης προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας με θέμα «Tοπικά προϊόντα και ανάπτυξη: Πρόγραμμα ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων μέσα από τη δημιουργία κατασκευών» στο οποίο συμμετέχουν 37 μαθητές της Γ΄ Τάξης και 2 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα της επίσκεψης, οι μαθητές επιδόθηκαν σε βιωματικά παιχνίδια γνωριμίας (σε ομάδες και σε ολομέλεια) και σε δραστηριότητες εξωλεκτικής επικοινωνίας που περιελάμβαναν την απόδοση λέξεων στη Νοηματική Γλώσσα και προσπάθεια αναγνώρισης της λέξης από τους υπόλοιπους μαθητές. Έπειτα παρακολούθησαν δύο πολύ ενδιαφέροντα βίντεο σχετικά με τη Νοηματική Γλώσσα και το πως αντιλαμβάνονται οι Κωφοί νέοι τη μουσική, ως αφορμή για συζήτηση και προβληματισμό.
Τέλος, οι μαθητές χωρίστηκαν σε μικτές ομάδες εργασίας (Κωφών/βαρηκόων και ακουόντων μαθητών) με σκοπό τη δημιουργία χριστουγεννιάτικων κατασκευών. Στο τέλος, της Δράσης αυτής οι μαθητές των δύο σχολείων αντάλλαξαν δώρα που κατασκεύασαν οι ίδιοι και αποτύπωσαν πάνω σε αυτά τα συναισθήματα που βίωσαν κατά τη γνωριμία και την αλληλεπίδρασή τους καθώς και τις ευχές τους για τις επερχόμενες γιορτές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές των δύο σχολείων ανανέωσαν το ραντεβού τους για νέες κοινές δράσεις στο μέλλον αποδεικνύοντας ότι η νέα γενιά αντιτάσσεται στις διαχωριστικές αντιλήψεις, αποστρέφεται τις διακρίσεις και ποθεί την ισότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη.