Νομοθετική πρωτοβουλία 12 βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης
Με την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ, ολοκληρώνεται το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων καύσης νεκρών, οι οποίες χαρακτηρίζονται χαμηλής όχλησης.
Την ευθύνη για τα έργα και τη λειτουργία των εγκαταστάσεων έχουν οι δήμοι, που μπορούν να ιδρύουν και αποτεφρωτήρια οστών.
Την τροπολογία υπογράφουν οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης Νίκος Βούτσης, Απόστολος Αλεξόπουλος, Λίτσα Αμμανατίδου, Βαγγέλης Αποστόλου, Αφροδίτη Θεοπεφτάκου, Τάσος Κουράκης, Παναγιώτης Λαφαζάνης, Ευγενία Ουζουνίδου, Θανάσης Πετράκος, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, ΓιάννηςΣταθάς και Θεανώ Φωτίου.
Η καύση των νεκρών από την άποψη της χριστιανικής ανθρωπολογίας και ηθικής.
Η ταφή των νεκρών, δεν αποτελεί δογματικό θέμα με την έννοια κάποιου δογματικού όρου. Η ανάσταση των νεκρών, στην οποία πιστεύει η Εκκλησία, δεν θα εξαρτηθεί από την ταφή ή την καύση τους. Αλλά και από την άλλη πλευρά, η ταφή των νεκρών δεν είναι άσχετη με τη δογματική πίστη της Εκκλησίας.
Η προτίμηση της ταφής και η απόρριψη της καύσεως των νεκρών συνδέονται στενά με την πίστη της Εκκλησίας για τον άνθρωπο και το σκοπό της υπάρξεώς του. Η καύση των νεκρών δεν προσβάλλει, άμεσα το δόγμα της αναστάσεως. Προσβάλλει όμως το αίσθημα και το ήθος που καλλιεργεί το δόγμα αυτό. Παραμορφώνει την προοπτική και την προσδοκία της Εκκλησίας για τον άνθρωπο. Έτσι θίγεται και το δόγμα, μια που αυτό είναι οργανικά ενωμένο με το ήθος και τη ζωή της Εκκλησίας. Στον τόπο αυτόν, όπου δεν ήταν άγνωστη η καύση των νεκρών, καθιερώθηκε με τη χριστιανική διδασκαλία και διατηρήθηκε στη συνέχεια ως αυτονόητη η ταφή των νεκρών. Μια πράξη συμβολική, που παραλληλίζεται μάλιστα ήδη από τον Απόστολο Παύλο με τη σπορά του κόκκου του σιταριού και συνδέεται με την προσδοκία της καινούργιας ζωής. Όταν σβήνει η προσδοκία αυτή, χάνει και η ταφή τη συμβολική διάστασή της.