Οι κάτωθι υπογράφοντες Δημοτικοί Σύμβουλοι της παράταξης “Αιγιάλεια – Προορισμός” του Κώστα Σπηλιόπουλου, ασκούν την παρούσα προσφυγή ενώπιον της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Δυτικής Ελλάδας, ζητώντας την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 28/2025 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία επιχειρείται η εκ νέου έγκριση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την πεζοδρόμηση της οδού Κλεομένους Οικονόμου και των οδών πέριξ της πλατείας Βάλφουρ στην πόλη του Αιγίου. Η εν λόγω απόφαση, η οποία λήφθηκε προς αντικατάσταση της προηγούμενης απορριφθείσας υπ’ αριθμ. 59/2025 απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής, δεν ανταποκρίνεται στα ουσιαστικά και τυπικά κριτήρια που έθεσε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση με την απόφαση 20195/21-3-2025 του Γραμματέα, και αγνοεί πλήρως τις παρατηρήσεις και απαιτήσεις που αναφέρονται αναλυτικά στο σκεπτικό της εν λόγω απόρριψης.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
ΕΝΩΠΙΩΝ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ 28/2025 ΑΠΟΦΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
Με την απόφαση 20195/21-3-2025 του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΙΟΝΙΟΥ απερρίφθη η υπ αριθμόν 59/2025 απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου Αιγιαλείας επειδή:
‘’… για τους λόγους που αναφέρθηκαν στο σκεπτικό καθώς δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις της παραγράφου του άρθρου 52 του Ν2696/1999 (ΚΟΚ)’’
Από τη μελέτη της απορριπτικής απόφασης 20195/ 2025 του Γραμματέα προκύπτουν πλήθος εκκρεμοτήτων και παραλείψεων εκ μέρους του Δήμου Αιγιαλείας, προκειμένου να υπάρξει νόμιμο αποτέλεσμα για την πεζοδρόμηση της οδού Κλεομένους Οικονόμου και των οδών πέριξ της πλατείας Βάλφουρ στο Αίγιο.
Δεν είναι μόνον η λήψη απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αιγιαλείας με το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο με την απόφαση 59/2025 της Δημοτικής Επιτροπής, που απερρίφθη όπως αναφέρθηκε ανωτέρω.
Η απόφαση 28/2025 που ελήφθη από το Δημοτικό Συμβούλιο σε αντικατάσταση της απόφασης 59/2025 της Δημοτικής Επιτροπής, δεν οδηγεί στο αποτέλεσμα που επιθυμεί η Δημοτική Αρχή του Δήμου ΑΙγιαλείας διότι:
1. Τεκμηρίωση της εναλλακτικής διαδρομής που θα κληθεί να παραλάβει τους κυκλοφοριακούς φόρτους των πεζοδρομούμενων οδικών τμημάτων στον αστικό πυρήνα του Αιγίου, η οποία διαθέτει όμοια γεωμετρικά χαρακτηριστικά και κυκλοφοριακή ικανότητα.
2 .Τεκμηρίωση της εναρμόνισης με τις προβλέψεις του ισχύοντος ΓΠΣ
3.Συμπλήρωση της κυκλοφοριακής μελέτης με τις υφιστάμενες διαδρομές των ΜΜΜ και τεκμηρίωση της ανάγκης τροποποίησής τους.
4. Διάγραμμα με τους εναλλακτικούς θύλακες στάθμευσης που θα κληθούν να εξυπηρετήσουν την ανάγκη στάθμευσης από τις θέσεις που καταργούνται ή τεκμηρίωση μη απαίτησης.
5. Διάγραμμα σήμανσης (σε ηλεκτρονική μορφή με ψηφιακή υπογραφή που διαθέτει ασφαλή χρονοσήμανση) σε κατάλληλη κλίμακα ώστε να αποτυπώνεται η εφαρμοσιμότητα των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Σε περίπτωση που οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εντάσσονται σε πρόγραμμα ανάπλασης της περιοχής θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως υπόβαθρο η αντίστοιχη μελέτη.
Σημειώνουμε ότι η προσβαλλόμενη απόφαση 28/2025 του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αιγιαλείας, ουδόλως ασχολείται με τις ανωτέρω εκκρεμότητες, ούτε υπήρξε καμία σχετική κίνηση εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής και των υπηρεσιών του Δήμου.
Επιπλέον, σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη (Σαρδελιάνου) στην οποία βασίζονται οι προσπάθειες για την πεζοδρόμηση της οδού Κλεομένους Οικονόμου και των οδών πέριξ της πλατείας Βάλφουρ, και την τεχνική του προϊσταμένου της τεχνικής υπηρεσίας κυρίου Καράμπελα, η οδός Βασιλέως Κωνσταντίνου από δρόμος μιας κατεύθυνσης κυκλοφορίας, μετατρέπεται σε πρωτεύουσα αρτηρία διπλής κατεύθυνσης κυκλοφορίας. Η δε τυπική διατομή κυκλοφοριακού χώρου, σύμφωνα με την τεχνική έκθεση του προϊσταμένου τεχνικής υπηρεσίας, είναι 6,00 μέτρα και η ενεργή διατομή κυκλοφοριακού χώρου 5,60 μέτρα.
Από επιτόπιους όμως ελέγχους και μετρήσεις η ενεργή (πλάτος οδοστρώματος) διατομή ευρέθη ότι είναι 5,12 έως 5,20 μέτρα.
Άρα οι αναφορές της τεχνικής έκθεσης της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου στα πλάτη αυτά της οδού Βασιλέως Κωνσταντίνου είναι ανακριβή και ανυπόστατα κι ως εκ τούτου η οδός αυτή είναι αδύνατον να εξυπηρετήσει διπλή κυκλοφορία οχημάτων και μάλιστα λεωφορείων, σύμφωνα με τις προδιαγραφές και οδηγίες μελετών οδικών έργων του Υπουργείου Υποδομών.
Γίνεται λοιπόν σαφές ότι οι μελέτες και τα στοιχεία που παρουσιάζονται στην τεχνική έκθεση του προϊσταμένου της τεχνικής υπηρεσίας βρίθουν λαθών και ανακριβών στοιχείων.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΖΗΤΟΥΜΕ
την ακύρωση της προσβαλλόμενης αποφάσεως 28/2025 του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αιγιαλείας.
οι προσφεύγοντες Δημοτικοί Σύμβουλοι
Σπηλιόπουλος Κωνσταντίνος
Σπηλιωτόπουλος Χρήστος
Σπυρόπουλος Παρασκευάς
Ταξιαρχόπουλος Σωτήρης