Εκτός από τη μείωση των φορολογικών προστίμων και της αύξησης του ορίου του ετήσιου τζίρου για την απαλλαγή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων από την ένταξη στον ΦΠΑ, το κείμενο της τεχνικής συμφωνίας επεκτείνει τις αλλαγές σε μεγάλο φάσμα της φορολογικής νομοθεσίας, αλλά χωρίς να προβλέπει επιβολή νέων φόρων ή αυξήσεις υφισταμένων.
Εξαίρεση αποτελεί η επανάληψη της δέσμευσης της ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει στη μείωση των αφορολογήτων ορίων εισοδήματος των μισθωτών, των συνταξιούχων και των αγροτών από το 2019 αντί από το 2020, αν το ΔΝΤ κρίνει τον Μάιο, ότι ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ έως το τέλος του 2018 δεν επιτυγχάνεται.
Αναλυτικότερα, το επικαιροποιημένο προβλέπει πως οι ελληνικές αρχές θα επανεξετάσουν τα ακόλουθα σημεία του φορολογικού μας συστήματος:
1.Του συστήματος τεκμαρτού προσδιορισμού του φορολογητέου εισοδήματος και νομοθέτηση αλλαγών αν κριθεί αναγκαίο. Σύμφωνα με πληροφορίες θα μελετηθεί το ισχύον σύστημα και κυρίως οι αδυναμίες του, που υποχρεώνουν στην πληρωμή φόρου ανέργους και γενικά χαμηλοεισοδηματίες, με πενιχρά εισοδήματα, επειδή κατέχουν ένα σπίτι από κληρονομιά ή ένα αυτοκίνητο.
Πέραν αυτών σχεδιάζονται αλλαγές στα τεκμήρια των αυτοκινήτων, καθώς τα τεκμήρια διαβίωσης θα συνδεθούν με την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου και όχι μόνο με τον κυβισμό του, όπως ισχύει άλλωστε σε πολλές χώρες στο εξωτερικό. Δηλαδή ένα αυτοκίνητο 2.000 κ.ε. που κοστίζει 30.000 ευρώ, θα έχει σαφώς μικρότερο ετήσιο τεκμήριο, από το αυτοκίνητοι ίδιου κυβισμού το οποίο κοστίζει 60.000 ευρώ. Αρμόδιος παράγοντας του ΥΠΟΙΚ έλεγε στο Σin ότι, όπως ένα σπίτι 100 τμ. που βρίσκεται στα Πατήσια έχει μικρότερο τεκμήριο από ένα σπίτι 100 τ.μ. που βρίσκεται στην Κηφισιά, έτσι πρέπει να γίνει και στα αυτοκίνητα. Το σχέδιο έχει απασχολήσει το ΥΠΟΙΚ προ διετίας, αλλά οι υπηρεσίες του ΥΠΟΙΚ δεν ήταν τεχνικά έτοιμες για την εφαρμογή του.
2.Τα κίνητρα στη φορολογία εισοδήματος των επιχειρήσεων και τις φορολογικές απαλλαγές, εξαλείφοντας τις διατάξεις που θεωρούνται αναποτελεσματικές ή άδικες.
3.Θα τροποποιηθούν οι διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων προκειμένου να ευθυγραμμιστούν πλήρως με τις διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και να συμπεριλάβουν και τη διαδικασία των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, έναντι της εφορίας.
4.Θα λάβουν μέτρα για την επιτάχυνση των διαδικασιών απένταξης από το καθεστώς ΦΠΑ και θα περιορίσουν τις περιπτώσεις επανένταξης στο καθεστώς του ΦΠΑ.
5.Θα αξιολογηθεί η τριετής εμπειρία από την εφαρμογή του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, προκειμένου να εντοπιστούν προβλήματα στην υλοποίηση ορισμένων διατάξεων.
6.Θα κωδικοποιηθεί και θα απλοποιηθεί η νομοθεσία για τον ΦΠΑ, ώστε να ευθυγραμμιστεί με τον Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών και να εξαλειφθούν τα κενά και οι εκκρεμότητες.
7.Επανεξέταση του ύψους των προσαυξήσεων επί του φόρου, για τις περιπτώσεις εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων, όπως αυτό αποτυπώνεται στον Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών.
8.Επανεξέταση των διατάξεων για τα τέλη χαρτοσήμου, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και την απλοποίησή τους.
9.Τον Μάρτιο του 2018 θα προσδιοριστούν οι νέες αντικειμενικές αξίες, ενώ οι αλλαγές που θα γίνουν στον ΕΝΦΙΑ θα έχουν ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα. Δηλαδή το δημόσιο θα εξακολουθήσει να εισπράττει 2,65 δις. ευρώ, ετησίως.
sofokleousin.gr