Αντιδρά στο νέο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας Εκ/σης Αιγιάλειας

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι Χριστός Ανέστη! Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιάλειας σας εύχεται το φως της Ανάστασης να φωτίζει πάντα τη ζωή σας και να σας οδηγεί στο δρόμο της αγάπης, της αλληλεγγύης και της αλήθειας.

 Σ’ αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε,  με την απειλή ενός φονικού ιού και  εν αναμονή της επιστροφής στη σχολική καθημερινότητα, το Υπουργείο Παιδείας, για άλλη μια φορά  υιοθετώντας την άποψη του/της εκάστοτε Υπουργού, έδωσε  στη διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, μία εβδομάδα μετά το Πάσχα, με κλειστά τα σχολεία και προφανώς εκμεταλλευόμενο τη συνθήκη της αδυναμίας συντονισμένων συγκεντρώσεων από φορείς και συλλόγους εκπαιδευτικών για να διαμαρτυρηθούν. Πρόκειται για απαράδεκτη και επιθετική στάση απέναντι στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι  δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης.

Εν μέσω πανδημίας προωθείται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο!! Άραγε ρωτήθηκαν πριν απ’ αυτή την εισήγηση εκπαιδευτικοί  των τάξεων ή οι προτάσεις γίνονται από άτομα που βρίσκονται στη βολική θέση ενός γραφείου;

Τα τελευταία χρόνια οι δυσκολίες των μαθητών όλων των βαθμίδων τόσο σε μαθησιακό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο συμπεριφοράς είναι ολοφάνερες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο εκπαιδευτικός να δίνει αγώνα για την ισότιμη και ισόνομη εκπαίδευση όλων των παιδιών την ψυχολογική τους στήριξη και την αποδοχή τους από το σύνολο της τάξης.  Πώς θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη; Πώς θα είναι ασφαλή 25 παιδιά αλλά και οι εκπαιδευτικοί τους σε αίθουσες ολίγων τετραγωνικών με τα αλλόκοτα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία;

Από την άλλη πλευρά η καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά και των 16 στα διθέσια και πάνω Νηπιαγωγεία θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών και φυσικά σε μηδενικές προσλήψεις αναπληρωτών .

Ας δούμε τώρα την πρόταση του Υπουργείου για το Νηπιαγωγείο.

Το Nηπιαγωγείο που σαν τον τελευταίο τροχό της αμάξης έμεινε  στον πάγο, όσο αφορά στην ενημέρωση για την τηλεκπαίδευση. Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας εισάγεται το αντικείμενο των Αγγλικών. Είναι απλή σύμπτωση ότι η Αγγλική γλώσσα είναι ο τομέας ειδικότητας της Υφυπουργού;;;

 Ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές, που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής και είναι παιδαγωγικά και επιστημονικά αστήρικτες. Τα παιδιά προνηπιακής και νηπιακής ηλικίας έχουν ανάγκη από σταθερότητα και η σχέση τους με τη Νηπιαγωγό είναι κεφαλαιώδης στη διαμόρφωση της προσωπικότητας τους. Η εμπλοκή πολλών προσώπων  στην ευαίσθητη ηλικία των μαθητών 4 -6 ετών, σε τίποτα δεν ωφελεί παρά μόνο προωθεί ένα καθεστώς «διαίρει και βασίλευε» μεταξύ των συναδέλφων .

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θα έπρεπε να δώσει προτεραιότητα στην καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, στην ενίσχυση των κονδυλίων για τις κτηριακές υποδομές και στη στήριξη του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου που σαφέστατα με την πρόσληψη ειδικοτήτων, απειλείται.  Στο Πολυνομοσχέδιο  δεν προτείνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου, για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό.

 Η τοποθέτηση Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία κρίνεται απαραίτητη. Δεν μπορεί η ευθύνη, όχι μόνο για παιδαγωγικά αλλά και για κοινωνικά, ψυχολογικά και αλλά ζητήματα, που αφορούν αυτές τις ειδικότητες, οι οποίες υπάρχουν σήμερα ενδεικτικά στα σχολεία, να μεταφέρεται για μια ακόμα φορά στις πλάτες των εκπαιδευτικών μέσω του θεσμού των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης (Ε.Ε.). Δεν είναι λίγες οι φορές που τα προβλήματα που παρουσιάζονται στη σχολική τάξη είναι δύσκολα στη διαχείρισή τους. Όσο κι αν ο εκπαιδευτικός έχει την ευαισθησία και τη διάθεση για τη στήριξη των μαθητών του και το κάνει με την ψυχή του, οι δύσκολες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες της εποχής μας και η έξαρση στον αριθμό των μαθησιακών δυσκολιών κρίνει απολύτως απαραίτητη τη στελέχωση των σχολείων με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς.

Οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης, ακάλυπτα. Ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής είναι απολύτως αναγκαίο όλοι οι μαθητές από την πρώτη μέρα του σχολείου να έχουν τον εκπαιδευτικό δίπλα τους.

Οι διατάξεις του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση αποτελούν και τους δείκτες ελέγχου όλων των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων. Η αξιολόγηση δεν αντιμετωπίζει τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών για ουσιαστική μόρφωση. Δεν έχει καμία σχέση με την επίλυση των προβλημάτων των σχολείων αλλά και του ίδιου του έργου του εκπαιδευτικού. Επί της ουσίας γίνεται ακόμα πιο βαθιά η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών με διάφορα κριτήρια και ειδικά με τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα».

Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας αρκεί για να αποτιμήσουν οι εκπαιδευτικοί της κάθε σχολικής μονάδας το έργο μιας χρονιάς, να διορθώσουν, να επαναξιολογήσουν και να θέσουν νέους στόχους που θα προαγάγουν δασκάλους και μαθητές. Η εξωτερική αξιολόγηση που προσπαθεί να επιβάλει το Υπουργείο κρύβει την παγίδα της αστυνόμευσης και της επιτήρησης, μειώνει τη δημιουργικότητα και τον ενθουσιασμό των εκπαιδευτικών και καταστρατηγεί δικαιώματα που κατακτήθηκαν  με συνδικαλιστικούς με αγώνες  εδώ και χρόνια.

ΘΕΜΑ 3ο:Μεταφορές μαθητών

Σας ενημερώνουμε ότι απεστάλη έγγραφο, στον κο Περιφερειακό Δ/ντή Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Αχαΐας, σχετικά με το αίτημα του Συλλόγου μας γιατην απαλλαγή των σχολικών μονάδων της περιοχής μας από την υποχρέωση καταχώρησης στοιχείων για τις μεταφορές των μαθητών στο myschool

ΘΕΜΑ 4οΟικονομική ενίσχυση συναδέλφου

Συνάδελφός μας εκπαιδευτικός, μητέρα δύο παιδιών μονογονεϊκής οικογένειας, που υπηρετεί σε Δημοτικό Σχολείο της Περιφέρειάς μας αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας. Χρήζει άμεσης χειρουργικής επέμβασης, η οποία θα γίνει σε ιδιωτικό θεραπευτήριο της Αθήνας από εξειδικευμένη ομάδα γιατρών. Το κόστος της επέμβασης υπερβαίνει τα 20.000 Ευρώ, ποσό που αδυνατεί να καλύψει η συνάδελφός μας.

Παρακαλούμε θερμά τις/ους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων μας να ανταποκριθούν στην έκκλησή μας για οικονομική βοήθεια, προκειμένου να καλυφθεί το κόστος που απαιτείται για την επέμβαση. Μεμονωμένα οι συνάδελφοι ή οι Σύλλογοι Διδασκόντων μπορούν να καταθέσουν τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν στους κάτωθι λογαριασμούς:

ΕΘΝΙΚΗ  

ΙΒΑΝ:GR3001108170000081775939374
            ————————————————————-

ΠΕΙΡΑΙΩΣ 

ΙΒΑΝ:GR 6301725150005515045067881
Ευελπιστούμε στην άμεση ανταπόκρισή σας με την ευχή να είναι όλα περαστικά για τη συνάδελφό μας και γρήγορα να επανέλθει στο σχολείο και στους μαθητές της.

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                    Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΣΚΑΝΔΑΜΗ ΑΘΗΝΑ                                  ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙΑ