Οι δυσμενείς επιπτώσεις στην τοπική κοινωνία από τα έργα που εκτελούνται για τον νέο αυτοκινητόδρομο και τη νέα σιδηροδρομική γραμμή κατά μήκος της γεωγραφικής ενότητας Ροδοδάφνης, ήταν το μοναδικό θέμα συζήτησης στο τοπικό συμβούλιο της 4ης Αυγούστου 2016.
Τη συζήτηση παρακολούθησαν με έκδηλη ανησυχία και αγανάκτηση πλήθος φορέων, εκπρόσωποι επαγγελματιών του εμπορικού κόσμου και πολλοί κάτοικοι. Οι παρεμβάσεις τους μάλιστα ήταν τόσο έντονες μέχρι του σημείου να προτρέψουν τους εκπροσώπους του Δήμου για έντονες αντιδράσεις και κινητοποιήσεις.
Κατά την απαρίθμηση των προσωρινών αλλά και των μόνιμων δυσμενών επιπτώσεων υπήρξαν πολλές αναφορές σε παραδείγματα υγείας. Επί παραδείγματι, αναφέρθηκε περίπτωση ανήμπορου ανθρώπου που λόγω άσθματος επιδεινώθηκε η υγεία του. Επίσης, μέσα στο γενικότερο κλίμα όχλησης των κατοίκων, αρκετές ήταν και οι αναφορές σε περιπτώσεις που είχαν ως αποτέλεσμα να καταστραφούν περιουσίες. Κορυφαία όμως επισήμανση των παρευρισκόμενων στο συμβούλιο ήταν πως η προσβασιμότητα στους οικισμούς αντί να καλυτερεύει, χειροτερεύει.
Στη συζήτηση επίσης έγινε αναφορά: στη μη λειτουργικότητα των προσβάσεων στην Επαρχιακή Οδό που έχει γίνει πλέον επικίνδυνη λόγω ανωφέρειας στο σημείο σύνδεσης, στην κατάργηση ουσιαστικά της γέφυρας των Φασουλέικων, στη δυσχέρεια πρόσβασης των κατοίκων στην 25η Μαρτίου που αν και είναι η κεντρική οδός της Αβύθου εδώ και δύο χρόνια παραμένει κλειστή και στις δυσχερείς συνθήκες εισόδου και εξόδου στον οικισμό Πανοράματος, που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της περιοχής.
Κοινό συμπέρασμα όλων των παραπάνω: «Τους ανεχθήκαμε για την κατασκευή των έργων αλλά δεν το εκτίμησαν και τώρα μας απαξιώνουν».
«Δεν έχουμε άλλη επιλογή» ήταν η ηχηρότερη φράση. «Σε πρώτη φάση απευθυνόμαστε στις αρμόδιες αρχές που έχουν και αυτές τις ευθύνες τους, τουλάχιστον λόγω ανοχής και άμεσα συγκαλείται λαϊκή συνέλευση με σκοπό τις κινητοποιήσεις μέχρι να αποκατασταθεί η λειτουργικότητα της περιοχής».
Επισημαίνεται δε, ότι έντονη συζήτηση υπήρξε και για την ευθύνη των κατασκευαστών στην οικονομική κίνηση της περιοχής, η οποία είναι πλέον μηδαμινή λόγω της δυσχερούς πρόσβασης των επισκεπτών στην περιοχή και των οχλήσεών τους.
Αυτό όμως που εξόργισε τους παριστάμενους ήταν η πληροφορία ότι δεν προβλέπεται αποδέκτης των όμβριων κατά τρόπο που να εξασφαλίζει την παροχέτευσή τους, καθώς είναι φυσικό με τον διπλασιασμό της επιφάνειας του οδοστρώματος της Εθνικής Οδού και την κατασκευή του σιδηροδρομικού σταθμού Ροδοδάφνης να υπάρξει στο μέλλον κίνδυνος για την περιουσία αλλά και την ίδια τη ζωή των κατοίκων. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε πως ο όγκος των όμβριων παροχετεύεται στις υφιστάμενες κοίτες των ρεμάτων οι οποίες όμως στις απολήξεις τους δεν έχουν τη δυνατότητα υποδοχής. Αυτό θα είναι και για την τοπική κοινωνία όπως διαφαίνεται ένα θέμα που θα επικρατήσει στην ατζέντα των επόμενων ημερών, αφού στη συζήτηση προκλήθηκαν ανησυχίες για έντονα πλημμυρικά φαινόμενα με ορατό στο άμεσο μέλλον τον κίνδυνο να χαθούν ζωές.
Στη συνάντηση επίσης αναφέρθηκε πως αν και προσκλήθηκαν εκπρόσωποι των κατασκευαστών, αυτοί απαξίωσαν να παρευρεθούν σε ένα γενικότερο κλίμα απαξίας που επιδεικνύουν προς τις τοπικές κοινωνίες όλο αυτόν τον καιρό.
Μετά από όλα αυτά ραγδαίες αναμένονται οι εξελίξεις αφού, εκτός των άλλων τέθηκε και θέμα εξέτασης κατά πόσο πληρούνται όλες οι προδιαγραφές. Μάλιστα, μηχανικοί και δικηγόροι που ήσαν παρόντες στο συμβούλιο, εξέφρασαν και αυτοί τις αμφιβολίες τους από τεχνικής απόψεως και νομιμότητας, για την ορθή εφαρμογή της μελέτης και κυρίως για το αν υφίσταται έγκριση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Τέλος ακροθιγώς, θίχθηκε και το θέμα των αμμοληψιών με κυρίαρχο, όμως, πάντα θέμα το πρόβλημα της ασφάλειας της ζωής των κατοίκων.
Υπό τις συνθήκες αυτές δόθηκε στο Τοπικό Συμβούλιο, το οποίο επωμίζεται πλέον μεγάλο βάρος για τη διεκπεραίωση του έργου, εξουσιοδότηση για τις περαιτέρω ενέργειες. Ο Πρόεδρος μάλιστα διαβεβαίωσε ότι έχει ήδη επικοινωνήσει με τον Δήμαρχο, ο οποίος έχει δείξει πλήρη κατανόηση δηλώνοντας ότι θα είναι στο πλευρό της κοινωνίας, η οποία διεκδικεί, αν όχι καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, τις ίδιες τουλάχιστον με αυτές που υπήρχαν πριν την έναρξη των έργων.