Θρησκευτικά ώρα…. μηδέν;

Ξέρω  πως  πολλοί  µαθητές  θα  πανηγυρίσουν ,  αλλά  αυτό  θα  συνέβαινε  κι  αν  τους  κόβανε  τ’ αρχαία  ή  τα  µαθηµατικά, αν  και  νοµίζω  πως  σ’  αυτή  την  περίπτωση  πάρτυ  θα  έκαναν  και  πυροτεχνήµατα   θα  πέταγαν !

Όπως  και να  το κάνεις, αυτά  είναι  τα  πιο δύσκολα    µαθήµατα, που κάνουν  τη  µαθητιώσα  νεολαία  να  πονοκεφαλιάζει, τους  γονείς  ν’ αγανακτούν  και  τους  ιδιοκτήτες  φροντιστηρίων  να  πλουτίζουν!

Τα  θρησκευτικά αντιθέτως, κανέναν  δεν έφεραν σε απόγνωση  και  η διδασκαλία  τους  µόνο  αυστηρή  δεν  θα  µπορούσε  να  χαρακτηριστεί, ως  ενθυµάµαι ούσα  κάποτε  µαθήτρια  κι εγώ!  Κι  αφού φαινοµενικά  δεν  ενοχλούν κανέναν  ιδιαιτέρως  προς τι ο σαµατάς;  Προς  τι αδέρφια το µίσος κι ο αλληλοσπαραγµός;

Για  να τα  πάρουµε  ένα –ένα…  Η  αλήθεια  είναι  πως  στο  όνοµα  της  παγκοσµιοποίη-σης   και  γλώσσες  χάθηκαν  και  ράτσες  αναµείχθηκαν  και  κουζίνες  εµπλουτίστηκαν!  Τον οδοστρωτήρα  αυτόν, χρόνια  τώρα,  αποφεύγουν  οι θρησκείες  και  κρατούν  σταθερά  τα  ποσοστά  τους  στο  λαό !

Η  πίστη  αποδεικνύεται  ισχυρότερη  των  πάντων  και  δυστυχώς   συνεχίζουµε  να  µετράµε  νεκρούς  στ΄ όνοµά της, όσο  µεσαιωνικό κι αν  φαντάζει  αυτό!

«Πιστεύω  εις  έναν  Θεό, Πατέρα, Παντοκράτορα!»,  αλαλάζουν  οι λαοί  κι εσύ  κυρία µου µε το  φουντωτό  µαλλί  εννιά έχει ο µήνας; Πού  πας ξυπόλυτη  στ’ αγκάθια; Πέταξες  µια  κι έγινε η  τρίχα τριχιά!

Αυτό στ΄αλήθεια  είναι το  πρώτιστο  πρόβληµα  της  Παιδείας;  Κι  αν  όντως  είναι  πρόβληµα  και  πρέπει να λυθεί να το πράξετε , αλλά  προτάσσοντας  τους  σωστούς  λόγους  κι  όχι  από  γινάτι! Αθεϊσµός  εναντίον Ορθοδοξίας ,  Αριστερά   εναντίον  ∆εξιάς  !

Εξηγήστε  κι εξηγηθείτε!  Ένα  σχολείο  δίχως  διακρίσεις… ένα  σχολείο  όπου το  παιδί  Μου, Σου, Του  ή  Της  δεν  θα  υποφέρει, δε  θα  στοχοποιηθεί,  δεν  θα  αδικηθεί  λόγω  θρησκείας!

Έλα  µου  ντε  όµως που  το θρήσκευµα  δεν είναι  το  µόνο  που  χωρίζει  σε  οµάδες  τα παιδιά  …  Μπορεί  να ‘ναι το όνοµα ενδεικτικό  της  εθνικότητας, η  ενδυµασία, που παραπέµπει  σε θρήσκευµα  η  κοινωνική  τάξη, το  χρώµα  … ακόµα και η  συµπεριφορά !

Πόσους τρόπους  έχουµε  για να  χωριζόµαστε  σε  οµάδες , σε πλού-σιους  ή φτωχούς , έξυπνους ή χαζούς  …πιστούς  ή  άπιστους  …  ΚΑΛΟΥΣ ή  ΚΑΚΟΥΣ; Είναι να απορεί κανείς!                                                                                                            Κι αφού  το  ξέρετε  ότι οι αφορισµοί   δεν οδηγούν  πουθενά,  οι  µεν  του  υπουργείου  αφήστε  τις  άλογες  τσιρίδες και  κάντε  καµιά σωστή  δουλειά  σ’ αυτό το  ετοιµόρροπο  εκπαιδευτικό  σύστηµα !

Οι δε  της Ορθοδόξου  Εκκλησίας µας κι επιβλέποντες  την διδακτέα  ύλη  των  θρησκευτικών,  ας  µάθετε και ας  µεταδώσετε   στα  παιδιά  το  πιο  ουσιώδες, το ύψιστο  ,αυτό, που  δίδαξε  ο  Ιησούς…ΤΗΝ  ΑΓΑΠΗ  ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ…πέρα  από θρησκείες, πλούτη  και  έθνη!

agelaΤης ΑΓΓΕΛΑΣ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

(Χρονογράφημα

στον “ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ”

Πέμπτη 1/10/2015)