Ξέρω πως πολλοί µαθητές θα πανηγυρίσουν , αλλά αυτό θα συνέβαινε κι αν τους κόβανε τ’ αρχαία ή τα µαθηµατικά, αν και νοµίζω πως σ’ αυτή την περίπτωση πάρτυ θα έκαναν και πυροτεχνήµατα θα πέταγαν !
Όπως και να το κάνεις, αυτά είναι τα πιο δύσκολα µαθήµατα, που κάνουν τη µαθητιώσα νεολαία να πονοκεφαλιάζει, τους γονείς ν’ αγανακτούν και τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων να πλουτίζουν!
Τα θρησκευτικά αντιθέτως, κανέναν δεν έφεραν σε απόγνωση και η διδασκαλία τους µόνο αυστηρή δεν θα µπορούσε να χαρακτηριστεί, ως ενθυµάµαι ούσα κάποτε µαθήτρια κι εγώ! Κι αφού φαινοµενικά δεν ενοχλούν κανέναν ιδιαιτέρως προς τι ο σαµατάς; Προς τι αδέρφια το µίσος κι ο αλληλοσπαραγµός;
Για να τα πάρουµε ένα –ένα… Η αλήθεια είναι πως στο όνοµα της παγκοσµιοποίη-σης και γλώσσες χάθηκαν και ράτσες αναµείχθηκαν και κουζίνες εµπλουτίστηκαν! Τον οδοστρωτήρα αυτόν, χρόνια τώρα, αποφεύγουν οι θρησκείες και κρατούν σταθερά τα ποσοστά τους στο λαό !
Η πίστη αποδεικνύεται ισχυρότερη των πάντων και δυστυχώς συνεχίζουµε να µετράµε νεκρούς στ΄ όνοµά της, όσο µεσαιωνικό κι αν φαντάζει αυτό!
«Πιστεύω εις έναν Θεό, Πατέρα, Παντοκράτορα!», αλαλάζουν οι λαοί κι εσύ κυρία µου µε το φουντωτό µαλλί εννιά έχει ο µήνας; Πού πας ξυπόλυτη στ’ αγκάθια; Πέταξες µια κι έγινε η τρίχα τριχιά!
Αυτό στ΄αλήθεια είναι το πρώτιστο πρόβληµα της Παιδείας; Κι αν όντως είναι πρόβληµα και πρέπει να λυθεί να το πράξετε , αλλά προτάσσοντας τους σωστούς λόγους κι όχι από γινάτι! Αθεϊσµός εναντίον Ορθοδοξίας , Αριστερά εναντίον ∆εξιάς !
Εξηγήστε κι εξηγηθείτε! Ένα σχολείο δίχως διακρίσεις… ένα σχολείο όπου το παιδί Μου, Σου, Του ή Της δεν θα υποφέρει, δε θα στοχοποιηθεί, δεν θα αδικηθεί λόγω θρησκείας!
Έλα µου ντε όµως που το θρήσκευµα δεν είναι το µόνο που χωρίζει σε οµάδες τα παιδιά … Μπορεί να ‘ναι το όνοµα ενδεικτικό της εθνικότητας, η ενδυµασία, που παραπέµπει σε θρήσκευµα η κοινωνική τάξη, το χρώµα … ακόµα και η συµπεριφορά !
Πόσους τρόπους έχουµε για να χωριζόµαστε σε οµάδες , σε πλού-σιους ή φτωχούς , έξυπνους ή χαζούς …πιστούς ή άπιστους … ΚΑΛΟΥΣ ή ΚΑΚΟΥΣ; Είναι να απορεί κανείς! Κι αφού το ξέρετε ότι οι αφορισµοί δεν οδηγούν πουθενά, οι µεν του υπουργείου αφήστε τις άλογες τσιρίδες και κάντε καµιά σωστή δουλειά σ’ αυτό το ετοιµόρροπο εκπαιδευτικό σύστηµα !
Οι δε της Ορθοδόξου Εκκλησίας µας κι επιβλέποντες την διδακτέα ύλη των θρησκευτικών, ας µάθετε και ας µεταδώσετε στα παιδιά το πιο ουσιώδες, το ύψιστο ,αυτό, που δίδαξε ο Ιησούς…ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ…πέρα από θρησκείες, πλούτη και έθνη!
(Χρονογράφημα
στον “ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ”
Πέμπτη 1/10/2015)