Στην ιδιαίτερη σημασία της συμβολής των πολιτών στην πολιτική προστασία, αναφορικά με τον καθαρισμό των οικοπέδων τους από χόρτα και εύφλεκτα υλικά ενόψει της αντιπυρικής περιόδου που ξεκινά από 1η Μαΐου, μίλησαν οι αντιδήμαρχοι Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων-Πρασίνου-Κοινοχρήστων χώρων-Κίνησης Οχημάτων κ. Νίκος Καραΐσκος και Καθημερινότητας-Πολιτικής Προστασίας-Τοπικών Κοινοτήτων κ. Δημήτρης Φιλιππάτος, σε από κοινού συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στα τοπικά ΜΜΕ το πρωί της Μεγάλης Δευτέρας.
Αρχικά ο κ. Καραΐσκος αναφέρθηκε στη νέα νομοθεσία που διέπει τους καθαρισμούς οικοπέδων, καθώς πλέον δεν υπάρχει η υποχρέωση ειδοποίησης των ιδιοκτητών ώστε να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες. Μέχρι τις 30 Απριλίου θα πρέπει οι ιδιοκτησίες να είναι καθαρισμένες από χόρτα και εύφλεκτα υλικά και να έχει γίνει η ανάλογη δήλωση στη σχετική πλατφόρμα http://akatharista.apps.gov.gr/ όπου καθένας εισέρχεται με τους κωδικούς TAXISNET.
- «Από 1η Μαΐου, ξεκινούν οι έλεγχοι από κλιμάκια της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, της Δημοτικής Αστυνομίας, της Υπηρεσίας Πρασίνου Δήμων και Περιφέρειας και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, ανάλογα με τα τετραγωνικά θα βεβαιώνονται και τα ανάλογα πρόστιμα» τόνισε ο κ. Καραΐσκος, ο οποίος παράλληλα υπενθύμισε ότι τα οικόπεδα θα πρέπει να παραμένουν καθαρισμένα καθ’όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου. Σε περιπτώσεις όπου ακίνητα έχουν διάφορα ζητήματα ιδιοκτησιακά ή είναι εγκαταλελειμμένα και παραμένουν ακαθάριστα, ο Δήμος θα κάνει παρεμβάσεις ανάλογα με την επικινδυνότητα. «Για να μην υπάρχει παρανόηση, ο Δήμος δεν μπορεί να καθαρίζει όλα τα οικόπεδα, καθώς δεν υπάρχουν οι ανάλογοι πόροι. Όταν πάλι διαπιστώνουμε αδιαφορία εκ μέρους ιδιοκτήτη ή ιδιοκτητών, τότε θα προχωρούμε σε καθαρισμό και βεβαίως οι ιδιοκτήτες αν είναι γνωστοί θα επιβαρύνονται με το κόστος. Αν πάλι είναι άγνωστοι οι ιδιοκτήτες, δυστυχώς το κόστος θα το πληρώνουν όλοι οι συμπολίτες επιμερισμένα…» δήλωσε ο κ. Καραΐσκος, ο οποίος παράλληλα υπενθύμισε ότι από πέρσι είναι ευθύνη των Δήμων να καθαρίζουν τις πλευρές της Παλαιάς Εθνικής Οδού από τα απορρίμματα που πετούν δυστυχώς περαστικοί, σε μια καθημερινή προσπάθεια για την καλύτερη εικόνα και αισθητική που έχουν αποδέκτες ντόπιους και επισκέπτες.
Από την πλευρά του, ο κ. Φιλιππάτος σημείωσε ότι η πλατφόρμα akatharista.apps.gov.grέχει ήδη ανοίξει και πλέον οι δηλώσεις καθαρισμών οικοπέδων γίνονται αποκλειστικά εκεί. Ο ίδιος τόνισε ότι στο πλαίσιο της καλύτερης προετοιμασίας ενόψει αντιπυρικής περιόδου, την Τρίτη 29 Απριλίου θα συνεδριάσει το Τοπικό Επιχειρησιακό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας Δήμου Αιγιαλείας με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, αρχών και σωμάτων ασφαλείας, ενώ θα ακολουθήσουν τις πρώτες ημέρες του Μαΐου συναντήσεις του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αιγίου με τους προέδρους των κοινοτήτων ανά Δημοτική Ενότητα.
Επίσης ενημέρωσε ότι έχουν ήδη ξεκινήσει εργολαβίες για τον καθαρισμό αγροτικής οδοποιίας αλλά και αγροτοδασικής οδοποιίας ανά Δημοτική Ενότητα, ενώ άμεσα θα γίνει πρόσληψη 24 ατόμων με πεντάμηνες συμβάσεις, που θα ενισχύσουν το έργο του καθαρισμού κοινόχρηστων χώρων και ανάλογα με το καθημερινό δελτίο επικινδυνότητας εκδήλωσης πυρκαγιάς θα συμμετέχουν και στις περιπολίες πυρασφάλειας σε επίμαχα σημεία και φέτος για πρώτη φορά και στην περιοχή της Ακράτας.
- «Ιδιαίτερα θέλουμε να τονίσουμε προς τους κατοίκους των κοινοτήτων, εκτός από τον καθαρισμό των ιδιοκτησιών τους, να κλαδεύουν τα δέντρα που βγαίνουν τα κλαδιά τους στους δρόμους ώστε να είναι ανοιχτή η πρόσβαση σε πυροσβεστικά οχήματα σε περίπτωση ανάγκης» κατέληξε ο κ. Φιλιππάτος.
Κλείνοντας τη συνέντευξη, οι δύο αντιδήμαρχοι τόνισαν ότι για την καλύτερη προστασία από τις πυρκαγιές ενόψει θέρους, η ευθύνη δεν ανήκει μόνο στις αρμόδιες αρχές -που επικοινωνούν και συνεργάζονται άψογα- αλλά και σε όλους τους πολίτες, που με τη συμβολή τους ο καθένας αλλά και όλοι μαζί, μπορούν να συνεισφέρουν τα μέγιστα στο να περάσουμε ένα καλοκαίρι χωρίς προβλήματα και κυρίως με τον μικρότερο κίνδυνο για ζωές και περιουσίες.