Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και στην βιομηχανία των τηλεοράσεων προσέφεραν από την μια πλευρά ένα πλήθος νέων επιλογών ψυχαγωγίας (και όχι μόνο) στους κατόχους των νέας γενιάς συσκευών αλλά κουβάλησε μαζί και τις αρνητικές πλευρές που έχει ο σύγχρονος ψηφιακός κόσμος. Οι τηλεοράσεις απέκτησαν δυνατότητες υπολογιστών διαθέτοντας σκληρούς δίσκους για εγγραφή προγραμμάτων, κάμερες και μικρόφωνα και φυσικά σύνδεση με το Interner. Οπως συμβαίνει με τους υπολογιστές έτσι και οι νέας γενιάς τηλεοράσεις άρχισαν να αποτελούν στόχο διαφόρων κακόβουλων. Από την μια πλευρά οι εταιρείες κατασκευής τηλεοράσεων μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα τους δηλαδή να γνωρίζουν τις τηλεοπτικές συνήθειες και προτιμήσεις των κατόχων των ενώ από την άλλη πλευρά οι χάκερ μπορούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στις τηλεοράσεις και να παρακολουθούν μέσα από τις κάμερες και τα μικρόφωνα των συσκευών τους κατόχους ακόμη και όταν η συσκευή ήταν κλειστή.
Μια νέα έρευνα που διεξήγαγαν οι New York Times αποκαλύπτει ότι η «παγίδευση» των τηλεοράσεων μας προοδεύει και αυξάνεται παράλληλα με την πρόοδο της τεχνολογίας. Η έρευνα της αμερικανικής εφημερίδας επικεντρώθηκε σε ένα νέο λογισμικό για τηλεοράσεις τύπου smart οι οποίες αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς παγκοσμίως. Το λογισμικό αυτό ανέπτυξε η αμερικανική εταιρεία Samba και αυτό που βασικά κάνει είναι να παρακολουθεί τις τηλεοπτικές προτιμήσεις του κατόχου της συσκευής στην οποία είναι ενσωματωμένο και στην συνέχεια να βλέπει το πρόγραμμα όλων των διαθέσιμων καναλιών που υπάρχουν στην τηλεόραση αυτή (συμβατικών, δορυφορικών, συνδρομητικών κλπ) και να κάνει προτάσεις στον κάτοχο της συσκευής για εκπομπές, σειρές, ταινίες κλπ που πιθανώς να του αρέσουν ώστε να μην χάνει αυτός χρόνο για να κοιτάζει το πρόγραμμα όλων των καναλιών.
Οπως όμως αποκάλυψε η έρευνα της αμερικανικής εφημερίδας το λογισμικό αυτό αποστέλλει τα δεδομένα αυτά δηλαδή της προτιμήσεις του κάθε κατόχου και σε διαφημιστικές εταιρείες. Οι εταιρείες στην συνέχεια επεξεργάζονται τα δεδομένα για να του στέλνουν προσωποποιημένα διαφημιστικά μηνύματα, διάφορες προσφορές κλπ. Το λογισμικό αυτό μπορεί επίσης να εντοπίζει τις ηλεκτρονικές συσκευές (κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές, tablet κ.α) που είναι συνδεδεμένες με το οικιακό δίκτυο ασύρματης δικτύωσης (το wi-fi του σπιτιού) και έτσι τα διαφημιστικά μηνύματα, οι προσφορές και οτιδήποτε άλλο θέλουν οι εταιρείες να αποστέλλονται και σε αυτές τις συσκευές. Το λογισμικό που ονομάζεται Samba TV βρίσκεται αυτή την στιγμή σε περίπου 15 εκ. τηλεοράσεις και υπολογίζεται ότι έχουν πρόσβαση μέσω του wi-fi σε συνολικά 72 εκ. ηλεκτρονικές συσκευές. Μάλιστα έχει γίνει γνωστό ότι 12 μεγάλες κατασκευάστριες εταιρείες ανάμεσα στις οποίες η Sharp, η Sony και η Philips έχουν έρθει σε συμφωνία με την Samba για να εγκαταστήσουν το λογισμικό της σε κάποια από τα νέα τους μοντέλα. Η Samba φαίνεται ότι βρήκε τον τρόπο να είναι σε κάποιον τουλάχιστον βαθμό καλυμμένη νομικά με το γνωστό τρικ των λεγόμενων «ψιλών γραμμάτων» μια σύμβασης. Η Samba δημιούργησε δύο συμβάσεις που αφορούν την χρήση της υπηρεσίας και την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Η μια σύμβαση αποτελείται από τέσσερις χιλιάδες λέξεις και η άλλη από έξι χιλιάδες λέξεις. Οι δύο συμβάσεις εμφανίζονται στον κάτοχο μιας τηλεόρασης είτε online είτε σε κάποιο «παράθυρο» της συσκευής. Όπως είναι φυσικό κάποιος που μόλις έχει αγοράσει μια νέα τηλεόραση αυτό που θέλει να κάνει είναι να την εγκαταστήσει και να την ενεργοποιήσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα για να την απολαύσει και όχι να κάτσει να διαβάσει ένα ατελείωτο κατεβατό νομικών όρων στην οθόνη της συσκευής του. Έτσι η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων μιας τέτοιας τηλεόρασης την αγοράζει και την λειτουργεί έχοντας αποδεχτεί χωρίς να το γνωρίζει φυσικά ότι βάζει στην ζωή του έναν… διαφημιστικό Big Brother.