Η πλήρης λειτουργία των διοδίων στην Ολυμπία Οδό, έχει προκαλέσει καθημερινά αύξηση των τοπικών και υπερτοπικών μετακινήσεων στην παλιά εθνική οδό, αφού είναι πολύ δύσκολο οι κάτοικοι του Νομού Αχαΐας να πληρώνουν καθημερινά διόδια, (μετωπικοί σταθμοί Ρίου και Ελαιώνα, και πλευρικοί σταθμοί Δρεπάνου και Καλαβρύτων), δεδομένης της υπερβολικής οικονομικής επιβάρυνσης.
Σε απάντηση από το αρμόδιο Υπουργείο στην με αρ. πρωτ. 5789/23-5-2017, ερώτηση που είχαμε καταθέσει με θέμα «Απαγορευτικές οι εσωτερικές μετακινήσεις στην Ολυμπία Οδό από τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής της Αιγιάλειας», αναφέρεται χαρακτηριστικά:
«Στη Συμφωνία Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης του Ν.4219 (ΦΕΚ 269Α/2013) προστέθηκε όρος για την υποβολή από τον Παραχωρησιούχο, μελέτης, για περαιτέρω βελτίωση της αναλογικής χρέωση με έμφαση στους καθημερινά μετακινούμενους.
Και στους συχνούς χρήστες η οποία θα εφαρμοσθεί μετά την έγκριση των Δανειστών και του Δημοσίου σε συγκεκριμένη προθεσμία. Στη Σύμβαση Παραχώρησης επίσης, προβλέπεται το δικαίωμα του Παραχωρησιούχου να εφαρμόσει ιδιαίτερη εμπορική πολιτική παρέχοντας εκπτώσεις για συχνή ή καθημερινή χρήση ανάλογα με τη συχνότητα των διελεύσεων.
Για τους συχνούς χρήστες η Εταιρία Παραχώρησης «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» στο πλαίσιο της δυνατότητας εφαρμογής ιδιαίτερης εμπορικής πολιτικής παρέχει στους συχνούς ηλεκτρονικούς χρήστες εκπτώσεις ανάλογα με τον αριθμό των πραγματοποιούμενων διελεύσεων από τους σταθμούς διοδίων».
Αν αναλογιστεί κανείς ότι, στο συγκεκριμένο παράπλευρο οδικό δίκτυο καθημερινά διέρχονται πλέον των επιβατικών αυτοκινήτων και οχήματα βαρέως τύπου (φορτηγά, νταλίκες), καθώς επίσης και το γεγονός ότι το εν λόγω οδικό δίκτυο παραμένει επικίνδυνο σε πολλά σημεία του λόγω των έργων συντήρησης που περπατούν με ρυθμούς χελώνας, αντιλαμβανόμαστε ότι τίθεται για άλλη μια φορά ζήτημα ασφάλειας των διερχόμενων επιβατών και οχημάτων.
Επισημαίνουμε ότι, σύμφωνα με το Ν.4388/2016 (Α΄93), παρ. 8, του άρθρου 2, «Η διέλευση στο παράπλευρο οδικό δίκτυο απαγορεύεται για οχήματα επαγγελματικής χρήσης, βαρέα οχήματα, για μηχανήματα έργων, φορτηγών και λοιπές κατηγορίες οχημάτων, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων» εκτός εξαιρέσεων, οι οποίες καθορίζονται ρητά στο με αρ. ΦΕΚ2481/11-08-2016 τ.Β΄.
Με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, να αδιαφορούν πλήρως, λογικά τα παράπονα των πολιτών και δικαιολογημένοι οι φόβοι τους
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
- Προβλέπεται να εφαρμοσθεί ιδιαίτερη εμπορική πολιτική από την Παραχωρησιούχο εταιρία παρέχοντας εκπτώσεις στους καθημερινά μετακινούμενους κατοίκους του Νομού Αχαΐας ;
- Γιατί δεν εφαρμόζεται η κείμενη νομοθεσία σχετικά με τη διέλευση των οχημάτων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δημόσια ασφάλεια ;
- Σε ποιό προγραμματισμό έχει προβεί το αρμόδιο Υπουργείο και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για τα έργα συντήρησης του παλιού οδικού δικτύου του Ν. Αχαΐας ; Παρακαλώ να αναφέρετε αναλυτικά τις διαδικασίες και τις σχετικές ενέργειες.
Ο ερωτών βουλευτής
ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΤΣΑΝΙΩΤΗΣ
Βουλευτής ΝΔ – Αχαΐας