Πως η νέα σιδηροδρομική μανία της Ευρώπης μπορεί να στείλει το τρένο σε Ήπειρο και Πελοπόννησο

Μία πολύ ενδιαφέρουσα ζύμωση γίνεται αυτή την περίοδο στην Ευρώπη και οι αποφάσεις που θα ληφθούν θα έχουν αντίκτυπο και στην Ελλάδα. Μετά την σουηδική πρωτοβουλία που είδαμε πριν από 3 χρόνια κατά της συχνής χρήσης του αεροπλάνου, την περασμένη Πέμπτη ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος για το κλίμα Φρανς Τίμερμανς έφερε το ζήτημα των ταξιδιών μικρών αποστάσεων.

“Για το καλό του κλίματος, οι πτήσεις μικρών αποστάσεων θα πρέπει να αντικατασταθούν με σιδηροδρομικά δρομολόγια”, δήλωσε, ανοίγοντας και επισήμως ένα διάλογο στις Βρυξέλλες. “Θέλουμε να το οργανώσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει πιο ελκυστικό για τους πολίτες να ταξιδεύουν με το τρένο. Για αποστάσεις μικρότερες από 600 έως 800 χιλιόμετρα, δεν θα πρέπει πλέον να έχει νόημα να πάρει κανείς το αεροπλάνο, απλώς και μόνο επειδή το ταξίδι με το τρένο διαρκεί περισσότερο” είπε ο επίτροπος σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται στις γερμανικές εφημερίδες του Ομίλου Funke.

Τι μπορεί να σημαίνει για την Ελλάδα

Θα πρέπει καταρχάς να πούμε ότι δεν πρόκειται για σταυροφορία ενάντια στις αερομεταφορές. Όπως φαίνεται η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί την συνδυαστική χρήση μέσων και τα χωρίζει ανάλογα με την απόσταση. Άλλωστε στην κεντρική και Δυτική Ευρώπη, η χρήση γρήγορων τρένων για τη μετακίνηση σε αποστάσεις έως και 500 – 600 χλμ είναι ήδη διαδεδομένη και χώρες όπως το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Γερμανία συνδέονται με εκατοντάδες σιδηροδρομικά δρομολόγια καθημερινά.

Για τη δική μας χώρα που βρίσκεται στο άκρο της ηπείρου και που η γεωγραφία δεν είναι τέτοια που να μπορεί να επιτρέψει την κυριαρχία του τρένου, η τάση αυτή που όπως φαίνεται θα ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια, μπορεί να αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο για την επέκταση του σιδηρόδρομου σε όλη την επικράτεια.

Στη χώρα μας η χρήση του αεροπλάνου στις νησιωτικές περιοχές είναι κρίσιμη όπως και στη σύνδεση μεταξύ Αθήνας-Θεσσαλονίκης καθώς γίνεται σε περίπου 40 λεπτά. Ο σιδηρόδρομος όμως έχει τώρα την ευκαιρία του, με τις ευλογίες της Ευρώπης να επαναλειτουργήσει σε περιοχές που διεκόπη η λειτουργία του και να πάει σε περιοχές που δεν έχουν σιδηροδρομική πρόσβαση

Είναι η μεγάλη ευκαιρία να ωριμάσει η ιδέα να δούμε το τρένο να επεκτείνεται από την Καλαμπάκα μέχρι α) τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα προς δυσμάς και β) μέχρι την Κοζάνη στα βόρεια. Αυτές οι δύο συνδέσεις, μαζί με την ήδη σχεδιαζόμενη δημοπράτηση της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη και την αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο μπορεί να συντελέσει στην πραγματοποίηση του οραματικού σχεδίου υλοποίησης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Επιπρόσθετα σχεδιάζεται (ήδη βγήκε σχετικός διαγωνισμός συμβούλου) η σιδηροδρομική ένωση με την Αλβανία (από Κρυσταλλοπηγή μέχρι Πόγραδετς) και να ενισχυθούν οι συνδέσεις με Β.Μακεδονία (Ειδομένη) και Βουλγαρία (Προμαχώνας-Ορμένιο) αλλά και Τουρκία, δημιουργώντας για πρώτη φόρα ένα επαρκές, λειτουργικό σιδηροδρομικό δίκτυο στα νότια Βαλκάνια με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό.

Γιατί μπορεί να σχεδιαστεί η ολοκλήρωση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας

Δείτε περισσότερα https://ypodomes.com/pos-i-nea-sidirodromiki-mania-tis-eyropis-mporei-na-steilei-to-treno-se-ipeiro-kai-peloponniso/?utm_source=sendpulse&utm_medium=email&utm_campaign=NewsletterDaily