Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι γνωστό ότι είναι ωφέλιμη για την υγεία. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα, προάγει επίσης και την ψυχική ευημερία και ως εκ τούτου, την ευτυχία.
Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε από ερευνητές των Πανεπιστημίου του Γουόρικ και του Κουίνσλαντ και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Public Health, είναι μία από τις πρώτες μεγάλες επιστημονικές προσπάθειες να διερευνηθεί η σχέση των φρούτων και των λαχανικών με την ψυχολογική ευημερία.
Όπως διαπιστώθηκε στα πλαίσιά της, υπάρχουν όντως ψυχολογικά οφέλη από την αύξηση της ημερήσιας κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών. Ειδικότερα, παρατηρήθηκαν αυξήσεις στα επίπεδα ευτυχίας των ανθρώπων, από κάθε επιπλέον μερίδα φρούτων και λαχανικών που προσέθεταν στην καθημερινή τους διατροφή, μέχρι τις 8 μερίδες.
Στη σχετική μελέτη συμμετείχαν περισσότερα από 12300 τυχαία επιλεχθέντα άτομα, τα οποία κρατούσαν ημερολόγιο της καθημερινής τους διατροφής. Η ψυχολογική ευημερία των συμμετεχόντων αξιολογήθηκε σε βάθος εξαετίας, λαμβάνοντας υπόψη την επίδραση τρίτων παραγόντων όπως το εισόδημα και οι προσωπικές συνθήκες.
Οι συγγραφείς της μελέτης, Δρ Redzo Mujcic (Πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ) και Δρ Andrew J. Oswald (Πανεπιστήμιο του Γουόρικ) παρατήρησαν μεγάλα ψυχολογικά οφέλη για τους συμμετέχοντες οι οποίοι στη διάρκεια της μελέτης βελτίωσαν τη διατροφή τους, προσθέτοντας μερίδες φρούτων και λαχανικών σε αυτήν, μέσα στα πρώτα 2 χρόνια από την αλλαγή.
Πρακτικά, οι ερευνητές σημειώνουν ότι με βάση τις παρατηρήσεις τους, ένας άνθρωπος ο οποίος σήμερα δεν τρώει σχεδόν καθόλου λαχανικά και φρούτα, θα αυξάνει τα επίπεδα ευτυχίας του με κάθε επιπλέον μερίδα που φρούτων και λαχανικών που προσθέτει στην καθημερινή του διατροφή.
Μάλιστα, αν αυξήσει τις μερίδες φρούτων και λαχανικών που καταναλώνει στις 8 ημερησίως, θα βιώσει μέσα σε 24 μήνες μία αύξηση στην ικανοποίησή του από τη ζωή ίση με εκείνη που βιώνει ένας άνεργος, όταν βρίσκει δουλειά.
Η διαπίστωση είναι, σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης, πολύ σημαντική όσο αφορά τις προσπάθειες της επιστημονικής κοινότητας να πείσει το γενικό κοινό να αυξήσει την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.