Με τη συμμετοχή του ιερού κλήρου και του ευσεβούς λαού της πόλεως του Αιγίου τελέσθηκε, σε κλίμα κατάνυξης και πνευματικής περισυλλογής, το απόγευμα της Κυριακής της Τυρινής, 26ης Φεβρουαρίου 2023, ο Εσπερινός της Συγχωρήσεως στον Ιερό Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών Αιγίου, χοροστατούντος του Σεπτού Ποιμενάρχου μας, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου, και συμπροσευχομένου του Σεβασμιωτάτου Γέροντος Μητροπολίτου κ. Αμβροσίου. Τους ύμνους απέδωσε η χορωδία της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως υπό τον χοράρχη κ. Βασίλειο Μπίκο.
Κατά τη διάρκεια της Ιεράς Ακολουθίας, ο προσκεκλημένος Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Αμβρόσιος Γκουρβέλος, Ιερατικός Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Πατρών, ανέπτυξε το θέμα: «Υπομνήσεις ετοιμασίας για την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή».
Ο ομιλητής ανέφερε χαρακτηριστικά τα εξής: «Περίοδος αγώνα είναι η Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Περίοδος αγώνα πνευματικού. Μας καλεί η Αγία μας Εκκλησία σε προσευχή, σε νηστεία, σε εγρήγορση. Μας δείχνει τον δρόμο, που οδηγεί από τον Γολγοθά στην Ανάσταση, από την πτώση στην ανύψωση, από την αμαρτία στη σωτηρία».
Αναφέρθηκε στους τρεις μεγάλους κινδύνους που απειλούν την πνευματική ζωή: στη λήθη, τη φιλαυτία και την ακηδία.
Η λήθη είναι το αντίθετο της αλήθειας. Είναι η λησμοσύνη του Θεού και των εντολών Του για τον άνθρωπο. «Η ετήσια ανακύκληση των εορτών και της Μεγάλης Τεσσαρακοστής», είπε, «έχει ως σκοπό, να μας ξαναθυμίσει την Αλήθεια του Ευαγγελίου, το θέλημα του Θεού για μας. Στην υπέρβασή της συμβάλει η συστηματική και σε βάθος μελέτη του λόγου του Θεού και ιδιαιτέρως η καθημερινή εντρύφηση σε ένα έστω κεφάλαιο του ιερού Ευαγγελίου. Αλλά και η νηστεία έρχεται να μας υπενθυμίσει τον πνευματικό μας προορισμό και εφιστά την προσοχή μας σε ό,τι βοηθάει στην υλοποίηση του προορισμού αυτού».
Φιλαυτία είναι η παράλογη αγάπη για τον εαυτό μας. Η μετάνοια και μάλιστα η Εξομολόγηση είναι η δυνατότητα να ξεπεράσουμε την υπερβάλλουσα αγάπη στον εαυτό μας να συγχωρήσουμε, να θεραπεύσουμε και κυριολεκτικά να σώσουμε τον εαυτό μας από την φιλαυτία και να αποκτήσουμε τη δυνατότητα με τη χάρη του Θεού να συγχωρήσουμε ακόμα και τον εχθρό μας.
Ακηδία είναι «η αδιαφορία, η αμέλεια για την σωτηρία μας, που βαθμιαίως γίνεται μια κατάσταση εγκατάλειψης, εσωτερικής παράλυσης, βαριεστημάρας και έλλειψης ικανοποίησης, αποξένωσης από ό,τι πνευματικό, ό,τι σχετίζεται με τον Ουρανό. Η ακηδία είναι η αρρώστια της εποχής μας. Ωστόσο η υμνολογία της Εκκλησίας μάς προτείνει «φιλοπόνως ἔργασαι τό δοθέν σοι τάλαντον». Τα τάλαντα, τα χαρίσματα του Θεού, την ζωή που μας χάρισε, πρέπει φιλοπόνως να τα εργαστούμε, προκειμένου να έχουμε καρπούς. Δίχως κόπο και μόχθο, δίχως αγώνα και εγρήγορση, μην περιμένουμε να βρούμε χαρά μέσα μας και πρόοδο σε κάθε τομέα της ζωής μας και επομένως και στην πνευματική μας ζωή».
Καί κατέληξε με τη διαπίστωση ότι «η Μεγάλη Τεσσαρακοστή είναι περίοδος εντατικού αγώνος. Στην παρούσα ζωή είμαστε σε πόλεμο, έναν ισόβιο, αόρατο πόλεμο, όχι μόνον με όσα μας περιβάλλουν και τα αντιλαμβανόμεθα, αλλά κυρίως «πρός τούς κοσμοκράτορας τοῦ σκότους τοῦ αἰῶνος τούτου, πρός τά πνευματικά τῆς πονηρίας ἐν τοῖς ἐπουρανίοις» δηλαδή τον διάβολο. Όμως πάνω από τον κοσμοκράτορα είναι ο Παντοκράτορας Κύριος, που είναι κοντά μας συναγωνιζόμενος στον αγώνα μας εναντίον της λήθης, της φιλαυτίας, της ακηδίας, που γεννούν τόσα άλλα πάθη και που ταλαιπωρούν την ζωή μας».
Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Ιερώνυμος ευχαρίστησε θερμά τον π. Αμβρόσιο για την πνευματική ανατροφοδότηση που πραγματοποίησε στις καρδιές όλων και δι’ αυτού τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πατρών κ. Χρυσόστομο, που παρείχε την ευλογία στον εκλεκτό ομιλητή και ευχήθηκε σε όλους καλή και ευλογημένη Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, εζήτησε την συγχώρηση απ’ όλους και υπέβαλε την καρδιακή του συγγνώμη. Τέλος, ο Σεβασμιώτατος με τους ιερείς και το ευσεβές εκκλησίασμα των πιστών αντάλλαξαν μεταξύ τους τον ασπασμό της αγάπης και της συγχωρήσεως.