Στις 24 Μαΐου ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Πάτρα – Κάτω Αχαΐα

Πραγματικότητα γίνεται η δέσμευση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την άμεση σύνδεση με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο στο τμήμα Πάτρα – Κάτω Αχαΐα, καθώς ο πρώτος διαγωνισμός που αφορά στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των τεχνικών στη μετρική γραμμή θα γίνει στις 24 Μαΐου, ένα έργο που ήδη έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020, συνολικού προϋπολογισμού 5.360.402,58 ευρώ.

Το θέμα αυτό συζητήθηκε αναλυτικά στη σημερινή συνάντηση που είχε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας με τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ Γιώργο Αποστολόπουλο, κατά την οποία ανακοινώθηκε πως αμέσως μετά, στις επόμενες δέκα ημέρες θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες και για τον δεύτερο διαγωνισμό που αφορά στην προμήθεια του εξοπλισμού.

«Στόχος μας είναι να σχεδιάζουμε, να υλοποιούμε χωρίς χρονοτριβές και να συνεχίζουμε να διεκδικούμε. Πλέον ξεκινά η υλοποίηση του πρώτου εμβληματικού έργου για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020, η σύνδεση της Πάτρας με την Κάτω Αχαΐα με τον Προαστιακό, ένα πάγιο αίτημα και επιθυμία των κατοίκων και των φορέων της ευρύτερης περιοχής» σημείωσε ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας.

Στο πλαίσιο εκτέλεσης του συνολικού έργου θα γίνει και η προμήθεια και εγκατάσταση νέων αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων, καθώς και η αποκατάσταση λειτουργίας των υφιστάμενων διαβάσεων στο μήκος του υπό αναβάθμιση τμήματος, προκειμένου να ενισχυθεί η ασφάλεια των κατοίκων και των διερχόμενων οδηγών και πεζών. Μέρος του έργου αποτελεί η ενίσχυση της λειτουργίας των τεχνικών της γραμμής και κυρίως η ενίσχυση των βάθρων της Γέφυρας Πείρου.

 

Γραμμή Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία

Ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα τέθηκε στο επίκεντρο της σύσκεψης και αυτό είναι η αναβάθμιση της γραμμής Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία και η εξέταση ένταξής της στις ΟΧΕ (Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις) ως ειδική εναλλακτική τουριστική γραμμή, η οποία θα δώσει μία αναπτυξιακή υπεραξία στην περιοχή και ευρύτερα στη Δυτική Ελλάδα.

«Είναι μείζονος σημασίας θέμα για εμάς, καθώς σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των εργασιών στο λιμένα Κατακόλου, τη σύνδεση της περιοχής με την Εθνική οδό Πατρών –Πύργου –Αρχαίας Ολυμπίας και τον βορειοδυτικό άξονα Πάτρα –Πύργος –Τσακώνα μέσω της κατασκευής της οδού Λαστέικα – Παράκαμψη Αγίου Ιωάννη – Κατάκολο, αλλά και την αναβάθμιση των υποδομών, θα μπορέσει να επιφέρει βιώσιμα αποτελέσματα στην βελτίωση της ποιότητας ζωής και στην ανάπτυξη της περιοχής» τόνισε ο κ. Κατσιφάρας.

 

Σύνδεση Μεσολογγίου – Αγρινίου

Στη συνάντηση τέθηκε και πάλι το ζήτημα της εξέτασης λειτουργίας γραμμής Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην Αιτωλοακαρνανία και ειδικότερα στο τμήμα Μεσολόγγι – Αγρίνιο, μετά και την παρέμβαση που είχε κάνει πριν λίγο καιρό ο Περιφερειάρχης με επιστολή στον ΟΣΕ αλλά και τη συνάντηση με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλο.

Όπως τόνισε ο κ. Αποστολόπουλος αναμένεται η οικονομοτεχνική μελέτη καθώς και η μελέτη βιωσιμότητας του έργου, ώστε να προχωρήσουν άμεσα και εκεί οι διαδικασίες.

Στη σημερινή συνάντηση συμμετείχαν επίσης η Εκτελεστική Γραμματέας Διονυσία Μαράτου και ο Γενικός Διευθυντής Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών Δημήτρης Καραβίδας.