Αν οδηγείς αρκετά χρόνια, είναι πιθανό να θυμάσαι τους γονείς σου να «ζεσταίνουν» το αυτοκίνητο τις κρύες μέρες του χειμώνα πριν ξεκινήσουν να οδηγούν.
Υπάρχουν όμως καλά νέα…αυτές οι μέρες ανήκουν οριστικά στο παρελθόν!
Εάν το όχημά σου δεν είναι της δεκαετίας του ’80, δεν υπάρχει κανένας λόγος να περιμένεις (τουρτουρίζοντας) να ζεσταθεί η μηχανή του!
Τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής είχαν τα γνωστά σε όλους μας καρμπιρατέρ (εξαερωτήρες). Ο εξαερωτήρας είναι ένας μηχανισμός που επιτυγχάνει την αυτόματη ανάμειξη του αέρα και των ατμών υδρογονανθράκων σε κατάλληλη αναλογία.
Στη συνέχεια το μείγμα αυτό τροφοδοτείται στη μηχανή, προκειμένου να καεί και να παραχθεί η ισχύς, η οποία οδηγεί την μηχανή σε μία ποικιλία από συνθήκες λειτουργίας όπως για παράδειγμα ψυχρό ξεκίνημα το χειμώνα.
Αν όμως το καρμπιρατέρ είναι πολύ κρύο, δεν δουλεύει με τον σωστό τρόπο. Αυτό μπορεί να μεταβάλει την αναλογία καυσίμου με αέρα – παραπάνω αέρας και όχι αρκετό καύσιμο ή αντίστροφα – κάνοντας το αμάξι να σταματήσει ή να αρχίσει να βγάζει καπνούς. Και αυτό, όπως καταλαβαίνεις, δεν είναι καλό.
Ευτυχώς, τα νέα οχήματα έχουν ηλεκτρονικά συστήματα έγχυσης καυσίμου τα οποία χρησιμοποιούν αισθητήρες για να κρατάνε την αναλογία αέρα-καυσίμου, στα σωστά επίπεδα.
Επιπλέον, αυτά τα συστήματα δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα με τις χαμηλές θερμοκρασίες!
Ακόμα λοιπόν και αν σου σηκώνεται η τρίχα μόνο με τη σκέψη του να μπείς στο κρύο αμάξι για να πας στη δουλειά, τουλάχιστον να θυμάσαι οτι η μηχανή σου είναι κατάλληλα εξοπλισμένη ώστε να μπορεί να δουλέψει την ώρα που τη χρειάζεσαι.
Αυτό βέβαια, δε σημαίνει οτι μπορείς να πατάς τέρμα τα πεντάλ με το που το βάλεις μπρος!
Σύμφωνα με τις οδηγίες εξοικονόμησης ενέργειας (EPA), οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνιστούν να αρχίζεις να αυξάνεις την ταχύτητα μαλακά, μετά από 30’’.