«Η µελέτη δεν µπορεί να είναι µόνο συγκοινωνιακή. Πρέπει να είναι και οικονοµική»
Την ανησυχία της και τον προβληµατισµό της για την πεζοδρόµηση και το µοντέλο της κυκλοφοριακής µελέτης που ανέλυσε ο µελετητής κ. Σαρδελιάνος στο Δημοτικό συμβούλιο, δεν έκρυψε η κ. Ψυχράµη, τονίζοντας µεταξύ άλλων:
– Ψηφίσαµε ένα σχέδιο που ορίζει γενικούς κανόνες βιώσιµης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και καλά κάναµε. Το ότι έρχεται τώρα η δηµοτική αρχή να πει ότι οι κεντρικές οδικές αρτηρίες πρέπει να κλείσουν, αυτό είναι ένα ζήτηµα που αφορά τη δηµοτική αρχή που παίρνει την απόφαση και εµάς όλους που βλέπουµε τα αποτελέσµατά της.
Ο κ. Σαρδελιάνος έκανε τις µετρήσεις στην ουσία µε κλειστούς δρόµους γιατί γινόταν το έργο. ∆εν είδατε τα αυτοκίνητα που περνούν όταν ήταν οι δρόµοι ανοιχτοί. Μια τέτοια ριζική αλλαγή στην πόλη που πρόκειται να γίνει, αν αυτά εφαρµοστεί, δεν έχει να κάνει µόνο µε την αποµάκρυνση του αυτοκινήτου από το κέντρο. Αυτό είναι ένας στόχος που άµα τους κλείσουµε τους δρόµους θα επιτευχθεί. Νοµίζω ότι σε τέτοιες ριζικές αλλαγές θα πρέπει να εξετάζονται και άλλα ζητήµατα. Η µελέτη δηλαδή δεν µπορεί να είναι µόνο συγκοινωνιακή. Πρέπει να είναι και οικονοµική. Γιατί εδώ έχουµε αντιδράσεις από τους επιχειρηµατίες οι οποίοι βλέπουν ραγδαία µείωση του τζίρου τους.
Είναι πολύ βασικό αυτό. ∆ηλαδή όταν κάνουµε τέτοιες επιλογές, όταν παίρνουµε τέτοιες αποφάσεις πρέπει να µετρήσουµε και άλλα ζητήµατα.
Όµως θα µου πείτε πως να τα µετρήσεις , αφού αυτό το διάστηµα γίνεται το έργο που όντως έχει κλείσει ο δρόµος. Και για να γίνει το έργο έρχονται και οι παρατάσεις των κυκλοφοριακών ρυθµίσεων µε αστειότητες βεβαίως, αλλά έρχονται. Και είναι κλειστοί οι δρόµοι και βλέπουµε ότι το Αίγιο είναι «νεκρό».
Είπε ο συνάδελφος πριν για την Κορίνθου, η οποία σωστά του είπε κάποιος συµπολίτης µας ότι είναι «πρωτεύουσα» του Αιγίου. Επίσης άλλος συµπολίτες ανέφερε ότι στα Καλάβρυτα έχουν υψηλά δηµοτικά τέλη, όµως δεν χωράνε οι επισκέπτες να µείνουν. Και φυσικά δεν µπορούν να συγκριθούν µε το Αίγιο που «ψάχνει µε το φανάρι «να βρει τουρίστα επισκέπτη στην πόλη. ‘Ετσι δεν µπορούµε να συγκριθούµε. Είµαστε µια ιδιαίτερη περίπτωση.
Και φυσικά και σε εµάς αρέσουν οι πεζοδροµήσεις και το ΣΒΑΚ καλώς µιλάει για πεζοδροµήσεις. Έχουµε τόσες κάθετες οδούς να τις πεζοδροµήσουµε, να κάνουµε ωραίες γωνιές µε λουλούδια, µε µαγαζάκια, µε µουσικές. Έχω ταξιδέψει και στην Ελλάδα και αλλού, φαντάζοµαι και εσείς, και δεν έχει ποτέ αποκλειστεί το κέντρο.
Εδώ δεν µιλάµε για πεζοδρόµηση, µιλάµε για αποκλεισµό. Θεωρούµε ότι είναι τόσοι πολλοί αιγιώτες που θα περπατάνε τον ανηφορικό δρόµο της Μητροπόλεως; Ο κόσµος της πόλης κυρίως είναι γερασµένος, η νεολαία έχει φύγει. Ποιοι θα περπατάνε και πώς; Ενώ µε τα διάπλατα πεζοδρόµια τώρα, µέχρι το Παναγιωτοπουλέικο µια χαρά περπατάµε και κανένας δεν κινδυνεύει.
Είµαι φαν των πεζοδροµήσεων. Εδώ όµως έχουµε τους καταστηµατάρχες οι οποίοι αναφέρουν όλο αυτό τον καιρό που είναι κλειστό το κέντρο, ακόµα και οι ιδιοκτήτες στα περίπτερα, ότι «πεθαίνουµε», «δεν δουλεύουµε».
Προφανώς η δηµοτική αρχή βλέπει τον εαυτό της ως πολύ καινοτόµο και εκσυγχρονιστή. Όµως ο κόσµος δεν έρχεται στο κέντρο όπως ερχόταν. Και βεβαίως θ’ αλλάξει η φυσιογνωµία του κέντρου της πόλης, αλλά µήπως σε δύο χρόνια θα µιλάµε για µια «νεκρή πόλη»;
ΦΡΟΣΩ ΣΤΙΒΑΧΤΟΠΟΥΛΟΥ – ΣΤΑΥΡΙΔΗ
Από την εφημερίδα “ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ”