Κάθε χρόνο, 300 εκατ. πλαστικά ποτήρια καταλήγουν στα σκουπίδια στην Ελλάδα. Και αυτό υπολογίζοντας μόνο την κατανάλωση του καφέ και όχι κάποιο άλλο ρόφημα
Επίσης, η Greenpeace, που έχει καταλήξει σε αυτό τον αριθμό, δεν υπολόγισε τα χάρτινα ποτήρια, τα οποία επίσης δεν ανακυκλώνονται, εξαιτίας της πλαστικής επίστρωσης που έχουν.
Προκειμένου να αναστραφεί αυτό, η Greenpeace «τρέχει» το πρότζεκτ ΣτοΠοτήριΜου, δίνοντας κίνητρο στους Ελληνες να χρησιμοποιούν ποτήρι πολλαπλών χρήσεων, εξασφαλίζοντας μια έκπτωση στο ρόφημα που επιλέγουν, προστατεύοντας ταυτόχρονα το περιβάλλον.
«Σε συνεργασία με πάνω από 50 καταστήματα εστίασης, κυλικεία, καφετέριες προσφέρουμε στον καθένα που θα έχει το δικό του ποτήρι ένα μικρό μπόνους, το οποίο κυμαίνεται από 10 μέχρι 50 λεπτά είτε ποσοστιαία έκπτωση από 10% έως 30%. Προσπαθήσαμε δηλαδή να δώσουμε ένα έξτρα κίνητρο στους καταναλωτές να έχουν το δικό τους επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι και να σταματήσουν να παίρνουν πλαστικά. Ταυτόχρονα πιέζουμε τα καταστήματα να κάνουν έκπτωση όχι μόνο στον καφέ αλλά και σε άλλα ροφήματα», εξήγησε στο ΑΠΕ ο Ντενύς Τσουτσάγιεβ, υπεύθυνος εθελοντών στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace και συντονιστής του συγκεκριμένου πρότζεκτ.
Μέχρι τώρα στο δίκτυο του πρότζεκτ υπάρχουν συνεργαζόμενες καφετέριες από 14 πόλεις της Ελλάδας. «Έχουμε καταφέρει κι έχουμε εντάξει επαγγελματίες από την Αθήνα, Θεσσαλονίκης, Καστοριά, Ηράκλειο, Χανιά, Αλεξανδρούπολη, Κως, Αίγινα, Πάρο, Βόλο, Λάρισα και πολλές άλλες πόλεις που συνεχώς προστίθενται» δηλώνει ο κ. Τσουτσάγιεβ και τονίζει ότι το «κλειδί» για να συμμετάσχει ο κόσμος είναι να μεταδοθεί το μήνυμα κυρίως από τα ίδια τα καταστήματα που φέρουν και το σήμα του πρότζεκτ, όπου φαίνεται η έκπτωση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι Ελληνες αρχίζουν να συνειδητοποιούν, ολοένα περισσότερο ότι πρέπει να ενεργήσουν για το περιβάλλον και να περάσουν στην δράση οι ίδιοι, καθώς βιώνουν σε καθημερινή βάση το τεράστιο πρόβλημα της παραγωγής των σκουπιδιών έξω από τα σπίτια τους, τους δρόμους, τις παραλίες. «Είναι αρκετά συνειδητοποιημένος ο κόσμος, κυρίως οι νέοι», συμπληρώνει.