H κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στις σχολικές μονάδες

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ Η ΧΡΗΜΑΤΟ∆ΟΤΗΣΗ – ΑΓΟΡΕΣ  ΜΕ ΠΙΣΤΩΣΗ –  πάγια προκαταβολή της τάξεως  των 500 € – ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΥΠΟΛΟΓΟΣ ∆ΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ  ΣΤΟ “ΟΝΟΜΑ” ΤΟΥ ∆ΗΜΟΥ 

 

Από τις 29 Ιουνίου 2024 σταµάτησε η λειτουργία των περισσότερων από 600 σχολικών επιτροπών και των δηµοτικών επιτροπών και οι αρµοδιότητές τους µεταφέρθηκαν στους οικείους δήµους, µε τα όποια προβλήµατα προκύψουν, να εµφανιστούν στα σχολεία τη νέα σχολική χρονιά. 

Ωστόσο, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης µε διάταξη που κατέθεσε στη Βουλή, θέσπισε εξαίρεση από την κατάργηση για σχολικές επιτροπές σε δήµους στους οποίους λειτουργούν συνολικά περισσότερες από εκατό (100) σχολικές µονάδες πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης, δηλαδή στους µεγάλους ∆ήµους, όπως π.χ ο ∆ήµος Πατρέων.

∆ύο ηµέρες πριν την έναρξη των σχολείω και συγκεκριµένα τη ∆ευτέρα στις 12 µ., ο Αντιδήµαρχος Παιδείας κ. ∆ηµήτρης Ελευθεριώτης, προσκάλεσε στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Αιγίου, τους διευθυντές και προϊσταµένους των σχολικών µονάδων της Αιγιάλειας, σχετικά µε θέµατα λειτουργίας των σχολείων, µετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών στους δήµους. 

Στη συνάντηση παρευρέθηκαν ο   ∆ιευθυντής ∆ιοικητικών και Οικονοµικών κ. Μανέτας Κων/νος, η Προϊσταµένη Οικονοµικων Υπηρεσιών κ. ∆αβανέλλου Λαµπρινή και ο υπεύθυνος Λογιστηρίου κ. Λεοντίου Νικόλαος, καθώς και η προϊσταµένη ∆ιοικητικών Υπηρεσιών κ. Σαλαµούρα Μαρία.

Ο κ. Ελευθεριώτης µεταξύ άλλων τόνισε:

– “Εύχοµαι καλή σχολική χρονιά, γόνιµη και δηµιουργική µε υγεία, κουράγιο και διάθεση. Είµαι σίγουρος για την εύρυθµη λειτουργία των σχολείων µας, καθώς και την οµαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ως αποτέλεσµα της συνεχούς και κοινής µας προσπάθειας, για τη βελτίωση του παραγόµενου εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. 

Στόχος µας η οµαλή λειτουργία των σχολείων και στο ∆ήµο µας έχουν τοποθετηθεί ήδη οι καθαρίστριες, έχουν δηµιουργηθεί έξυπνες διαβάσεις και έχουν οριστεί οι σχολικοί τροχονόµοι. Βέβαια πρέπει να κατανοήσουν όλοι, καθαρίστριες, σχολικοί τροχονόµοι ότι το να υπογράφω ένα έγγραφο δεν έχει τυπική σηµασία αλλά ουσιαστική. ‘Εχει το υπόβαθρο της αξιολόγησης της κάθε εργασίας. Γι’ αυτό ζητάµε ενηµέρωση από εσάς. Όχι, όταν έρχεται το τέλος της χρονιάς, να µας ενηµερώνεται ότι η τάδε καθαρίστρια δεν έκανε καλά τη δουλειά της, γιατί τότε δεν µπορούµε να κάνουµε τίποτα. Πρέπει να υπάρχει έγγραφη αναφορά, για να µπορούµε κι εµείς να λειτουργήσουµε αναλόγως”.

Η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών  έχει δηµιουργήσει τεράστια προβλήµατα σε πολλά σχολεία της χώρας και αποτελεί ένα ακόµα κοµµάτι του παζλ, της γενικότερης απαξίωσης του δηµόσιου χαρακτήρα του σχολείου.

Ο κ. Ελευθεριώτης αναφερόµενος σε αυτό το ζήτηµα τόνισε:

 – “Το οικονοµικό είναι ένα σοβαρό ζήτηµα. Είναι µεγάλο πλήγµα η κατάργηση των σχολικών επιτροπών και ατυχώς προχώρησε σε αυτή την απόφαση το αρµόδιο Υπουργείο.  Στους ∆ήµους µε πάνω από 100 σχολικές µονάδες µπορούν να λειτουργούν οι σχολικές επιτροπές, όπως π.χ. στο ∆ήµο Πατρέων.

Προβλήµατα µε την κατάργησή τους έχουν προκύψει σε όλους τους ∆ήµους. Ακόµα και η Περιφερειακή ‘Ενωση ∆ήµων (ΠΕ∆), που δεν έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα, εξέδωσε ανακοίνωση, τονίζοντας ότι δεν ικανοποιούνται οι ανάγκες των σχολείων µε αυτή την απόφαση της κατάργησης”.

“ΕΡΓΑΛΕΙΑ”

– “Ουσιαστικά το ζητούµενο είναι να υπάρχουν τα κατάλληλα “εργαλεία”. Παλιά είχαµε τις σχολικές επιτροπές, ως “εργαλεία” και ήταν επαρκέστερες. Είχαν κουµπαρά, χρήµατα, ελάµβαναν αποφάσεις και ήταν εκτελεστέες” ανέφερε ο κ. Ελευθεριώτης περιγράφοντας την τωρινή κατάσταση.

– “Αυτή τη στιγµή το σύστηµα είναι ισχυρό, χάρη στη “φιλοπατρία” µας. Τώρα θα πρέπει να πηγαίνουµε στα καταστήµατα και να αγοράζουµε υλικά για τα σχολεία µε πίστωση και η αποπληρωµή να γίνεται σε βάθος χρόνου. ∆εν έχουµε άλλη επιλογή, προκειµένου να λειτουργήσουν σωστά τα σχολεία µας.  Ένα είναι δεδοµένο πώς το σύστηµα µε την κατάργηση των σχολικών επιτροπών δεν θ’ αντέξει, θα κρασάρει”.

Από την πλευρά τους οι αρµόδιοι δηµοτικοί υπάλληλοι έδειξαν διατεθειµένοι να βοηθήσουν ώστε να τα σχολεία να λειτουργήσουν σωστά, ενώ θα υπάρχει και σχέδιο που θα αποτυπώνεται η ποιότητα της εργασίας π.χ. των καθαριστριών και όσων έχουν αναλάβει καθήκοντα που σχετίζονται µε το ∆ήµο.

Ωστόσο οι διευθυντές των σχολικών µονάδων εξέφρασαν την προβληµατισµό τους για τις νέες συνθήκες λειτουργίας των σχολείων, ενώ αρκετοί ενηµέρωσαν ότι υπάρχει ταµειακό υπόλοιπο στο λογαριασµό του σχολείου τους, αλλά είναι δεσµευµένο.  Σύµφωνα µε πληροφορίες όσα χρήµατα έχουν αποµείνει σε αυτούς τους λογαριασµούς θα µεταφερθούν στο ταµείο του ∆ήµου και από εκεί θα διοχετευθούν ξανά στους λογαριασµούς.

‘Οσον αφορά τις πάγιες προκαταβολές προκειµένου να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων, θα υπάρχει υπόλογος διαχειριστής σε τραπεζικό λογαριασµό στο “όνοµα” στο ∆ήµο. Εκεί, σε πρώτη φάση θα κατατεθούν τα πρώτα 500 ευρώ για να καλυφθούν οι ανάγκες. Κάποιοι εκπαιδευτικοί ανέφεραν ότι ήδη χρωστούν αυτά τα χρήµατα σε προµηθευτές από την περσινή χρονιά.

Πάντως, έτσι όπως έχει διαµορφωθεί η όλη κατάσταση το ζητούµενο και αυτό που τονίστηκε από την πλευρά του ∆ήµου είναι η καλή συνεργασία όλων µε κύριο στόχο τη σωστή λειτουργία των σχολείων.

ΦΡΟΣΩ ΣΤΙΒΑΧΤΟΠΟΥΛΟΥ – ΣΤΑΥΡΙΔΗ