Η Moderna ανακοίνωσε την Τρίτη ότι το εμβόλιό της κατά της covid-19 ήταν 100% αποτελεσματικό σε εφήβους ηλικίας 12 έως 17 ετών, με το σκεύασμα της εταιρείας να είναι το δεύτερο -μετά το εμβόλιο της Pfizer- που έχει υψηλή αποτελεσματικότητα στις νεότερες ηλικιακές ομάδες.
Η φαρμακευτική δήλωσε ότι σχεδιάζει να ζητήσει από τον αμερικανικό Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) να επεκτείνει την επείγουσα χρήση του εμβολίου της σε εφήβους στις αρχές του Ιουνίου.
“Μας ενθαρρύνει το γεγονός ότι το mRNA-1273 ήταν εξαιρετικά αποτελεσματικό στην πρόληψη του COVID-19 σε εφήβους”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Moderna Stephane Bancel σε δελτίο τύπου. “Παραμένουμε προσηλωμένοι στη δέσμευσή μας να συμβάλουμε στον τερματισμό της πανδημίας”.
Στη β’ φάση της δοκιμαστικής μελέτης που υλοποίησε η Moderna συμμετείχαν 3.700 έφηβοι. Μεταξύ των συμμετεχόντων που έκαναν και τις δύο δόσεις του εμβολίου δεν καταγράφηκε κανένα κρούσμα κορονοϊού, ενώ στην ομάδα που έλαβε το εικονικό σκεύασμα υπήρξαν 4 κρούσματα.
Σύμφωνα με την εταιρεία, μέχρι σήμερα δεν έχουν εντοπιστεί ανησυχητικά φαινόμενα ως προς την ασφάλεια του εμβολίου, ενώ οι παρενέργειες στους εφήβους συνάδουν με αυτές που παρατηρήθηκαν κατά τις δοκιμές σε ενήλικες. Οι πιο συχνές παρενέργειες μετά τη δεύτερη δόση ήταν πονοκέφαλος, κόπωση, μυϊκός πόνος και ρίγη.
Σήμερα, η εταιρεία ανακοίνωσε πως το εμβόλιο είναι κατά 93% αποτελεσματικό μετά από τη λήψη της πρώτης δόσης.
Οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ αναμένεται να ικανοποιήσουν το αίτημα της Moderna για χρήση του σκευάσματός της σε εφήβους. Η διαδικασία έγκρισης αναμένεται να διαρκέσει περίπου έναν μήνα. Εφόσον η Moderna υποβάλει το αίτημά της στις αρχές Ιουνίου, κάποιες καλοκαιρινές δραστηριότητες αλλά πολύ περισσότερο τα μαθήματα από το φθινόπωρο θα είναι πιο “ελεύθερα” για τους εφήβους.
Σημειώνεται ότι η Pfizer είχε καταθέσει το αίτημα για χρήση του εμβολίου της σε εφήβους στις 9 Απριλίου, και πήρε το “πράσινο” φως από τον FDA στις 10 Μαΐου.
Ο εμβολιασμός των παιδιών μπορεί να επιταχύνει την επιστροφή στη δια ζώσης εκπαίδευση και να “ανοίξει” εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως ο αθλητισμός και η τέχνη.