Σημαντικές προτάσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων του μέλλοντος από τον Δήμαρχο Αιγιαλείας, σε ημερίδα της ΡΑΕ στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης
Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής 12 Σεπτεμβρίου, με την παρουσία του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστα Σκρέκα, η πρώτη Ημερίδα της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, στο πλαίσιο της 85ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, με θέματα «Μετάβαση σε μια πράσινη οικονομία: Τα οφέλη, οι προκλήσεις και οι κίνδυνοι από τη σκοπιά της Ρυθμιστικής Αρχής» και «Πόλεις του μέλλοντος: Ηλεκτροκίνηση, Περιβαλλοντικά Ουδέτερα Λιμάνια (EcoPorts) και καινοτόμες πολιτικές», με πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις.
Ομιλητής στο β’ μέρος της ημερίδας και στην ενότητα “Έξυπνα Λιμάνια” ήταν ο δήμαρχος Αιγιαλείας κ. Δημήτρης Καλογερόπουλος, με την ιδιότητά του ως πρόεδρος της επιτροπής ΕΣΠΑ της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι οι Δήμοι της χώρας μπορούν και είναι απαραίτητο να χρηματοδοτηθούν από τα προγράμματα όπως το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης και το “Αντώνης Τρίτσης”, για να υλοποιήσουν έργα και δράσεις που προωθούν την καινοτομία, τις έξυπνες και βιώσιμες πόλεις.
“Το στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε είναι το να βοηθήσουμε τους Δήμους και ιδιαίτερα τους μεσαίους και τους μικρούς Δήμους, ώστε να ενημερωθούν έγκαιρα, να ωριμάσουν τα έργα και τις δράσεις τους και να μπορέσουν να τα υλοποιήσουν εντός του προϋπολογισμού τους και σύμφωνα με τις ποιοτικές προδιαγραφές τους” σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καλογερόπουλος, προτείνοντας ταυτόχρονα ως αναγκαία τη θεσμοθέτηση και δημιουργία α) σε κεντρικό επίπεδο, κοινού οργάνου ΥΠΑΝΕ-ΕΝΠΕ-ΚΕΔΕ και β) σε περιφερειακό επίπεδο, κοινού οργάνου της Περιφέρειας και της ΠΕΔ, με στόχο τον συνολικό αναπτυξιακό προγραμματισμό σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, τον συντονισμό των αναπτυξιακών προγραμμάτων και την ενεργό συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προς τη σωστή κατεύθυνση.
Αναφερόμενος ειδικά στα λιμάνια και τη σύγχρονη ανάπτυξη και βιωσιμότητά τους, ο κ. Καλογερόπουλος έφερε ως παράδειγμα την προγραμματική σύμβαση που υπάρχει μεταξύ του Δήμου Αιγιαλείας, του αρμοδίου Υπουργείου Ναυτιλίας και του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής που προωθεί την αξιοποίηση ηλεκτρικού πλοίου που θα ενώνει το λιμάνι του Αιγίου με τη Δωρίδα, μιας και με την εγκατάσταση του απαραίτητου σταθμού ενέργειας, το πλοίο θα μπορεί να φορτίζεται μία φορά και να έχει αυτάρκεια για ολόκληρο το δρομολόγιό του για απόσταση μικρότερη των 20 ναυτικών μιλίων.
“Για να επιτευχθούν στόχοι σαν τον δικό μας θα πρέπει να υπάρχει συντονισμός και εναρμόνιση σε μια ισόρροπη ανάπτυξη σε όλη τη χώρα. Και φυσικά ο εν λόγω στόχος για τη νηολόγηση του ηλεκτρικού πλοίου δεν αφορά τη δική μας θητεία αλλά το μέλλον του τόπου μας” σημείωσε ο κ. Καλογερόπουλος, ο οποίος παράλληλα αναφέρθηκε στην πρόταση που έχει ο ίδιος κάνει μέσω της ΚΕΔΕ, να νομοθετηθεί προθεσμία σε ό,τι αφορά στην υπογραφή πιστοποίησης προτάσεων για απορρόφηση κονδυλίων εκ μέρους των αρμοδίων υπαλλήλων. Έτσι, σε περίπτωση μη θετικής γνωμοδότησης και υπογραφής μέσα σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, η υπογραφή να θεωρείται ως δεδομένη και ο εκάστοτε υπάλληλος να έχει και την ευθύνη για την πορεία του έργου. “Το μεγάλο πρόβλημα της χώρας μας δεν είναι η εξασφάλιση χρηματοδότησης αλλά οι ρυθμοί απορρόφησης που είναι πολύ αργοί” τόνισε ο δήμαρχος Αιγιαλείας, που κλείνοντας τόνισε: “Η αξία ενός έργου ειναι ένα κλάσμα με αριθμητή το έργο και παρονομαστή τον χρόνο. Όσο καθυστερεί ένα έργο, τόσο η τελική αξία του μειώνεται”.