Το 1ο ΕΚ Αιγίου είχε τη χαρά να συμμετάσχει στην κινητικότητα μέσω του προγράμματος ERASMUS « Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ Σχολείων ΚΑ229», να μεταβεί στη Molinella της Ιταλίας και να λάβει μέρος στις εργασίες του προγράμματος “F.E.E.L.” στο διάστημα από 27/02/2023 μέχρι 04/03/2023.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 30 μαθητές και 11 εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ουγγαρία και την Τουρκία.
Το 1Ο ΕΚ Αιγίου εκπροσώπησαν οι εκπαιδευτικοί : Κατσαρού Μαρία ΠΕ 86 και Πιλαφτσόγλου Φώτιος ΠΕ 84 καθώς και οι μαθητές: Τρίγκας Ανδρέας, Τσουρούτης Ηλίας, Φιλιππόπουλος Παναγιώτης, Χριστοπούλου Θεώνη, Ταπακαράκη Γεωργία και Ανδριοπούλου Ευδοκία.
Σκοπός της συνάντησης ήταν η υλοποίηση από τους μαθητές δραστηριοτήτων με σκοπό την αλλαγή των άσχημων συμπεριφορών και συγκεκριμένα στην εναντίωση απέναντι στη ρατσιστική προκατάληψη, της ρητορικής μίσους και τη δημιουργία όμορφων συναισθημάτων μέσα από την ενσυναίσθηση και συγκεκριμένα την ανάπτυξη ανοχής και υπομονής στις σχέσεις με τους ανθρώπους.
Ο στόχος αυτός επιτεύχθηκε μέσα από τη συγγραφή και εικονογράφηση παραμυθιών και το διάνθισμά τους με την κατασκευή μουσικών οργάνων από ανακυκλώσιμα υλικά καθώς επίσης και μαριονετών από υλικά που δόθηκαν στους μαθητές. Ο στόχος επιτεύχθηκε μέσα από τις δράσεις αυτές αλλά κυρίως μέσα από την ανταλλαγή καλών πρακτικών και τη γνωριμία με τους Ευρωπαίους εταίρους μας.
Για να ενισχύσουμε τα θετικά συναισθήματα αλλά και για να εξαλείψουμε τις κακές συμπεριφορές, αποφασίσαμε να βάλουμε τους συμμετέχοντες μας στον κόσμο των παραμυθιών , όπου μέσα από την φαντασία καλλιεργήθηκαν η συνεργασία, η ανταλλαγή κουλτουρών και αναπτύχθηκαν δυνατές φιλίες.
Μέσα από την κινητικότητα αυτή αλλά και εν γένει από το πρόγραμμα Erasmus , οι μαθητές χτίζουν γέφυρες συνεργασίας, ανταλλάσσουν καλές πρακτικές, εξασκούν την Αγγλική γλώσσα και τις ΤΠΕ και γνωρίζουν την καθημερινότητα και την κουλτούρα των άλλων χωρών – εταίρων.
Η εξάλειψη των κακών πρακτικών είναι ευθύνη όλων μας. Στην προσπάθειά μας να κινητοποιήσουμε τους μαθητές πρέπει να ενδυναμώσουμε τους δεσμούς μεταξύ της παλιάς και της νέας γενιάς. Γι’ αυτό βρήκαμε μία κοινή συνισταμένη μεταξύ αυτών: τα παραμύθια, που είναι η πρωταρχική πολιτιστική κληρονομιά που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά σε όλο τον κόσμο.
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι καλές πρακτικές θα διανθιστούν και θα καταφέρουμε μέσα από το πρόγραμμα αυτό να αναπτυχθεί η ενσυναίσθηση στους μαθητές μας ώστε οι τοξικές συμπεριφορές όπως η δυσπιστία, η ρητορική μίσους, ορατσισμός και το bullying να γίνουν δημοκρατική συμμετοχή, ισότητα, ανοχή και αποδοχή του διαφορετικού.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στη Molinella της Ιταλίας είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε την πόλη της Μπολόνια η οποία αποτελεί πολιτιστικό και καλλιτεχνικό κέντρο, εκεί οι μαθητές είχαν την ευκαιρία μέσα από ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού να ανακαλύψουν τη σπουδαιότητα των μνημείων και της τέχνης της που βασίζεται σε ένα ομογενές σύνολο μνημείων και αρχιτεκτονικών έργων. Οι συνεντεύξεις των μαθητών σε περαστικούς, σχετικά με το πώς τα παραμύθια μπορούν να επηρεάσουν τα θετικά συναισθήματα αλλά και για να εξαλείψουν τις κακές συμπεριφορές, πραγματοποιήθηκαν μπροστά από το Duomo (Cattedrale di Santa Maria del Fiore) της Φλωρεντίας, ευρωπαϊκή πόλη στην οποία ο χρόνος έχει για πάντα σταματήσει.