3η Διακρατική Συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA201 «DREAM – Discover Real Everywhere Application of Mathematics»
Με τις βαλίτσες τους γεμάτες υπέροχες εμπειρίες και έχοντας αποκτήσεις πολλούς καινούριους φίλους, επέστρεψαν μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Λυκείου Αιγίου από το πενθήμερο ταξίδι τους στην Πορτογαλία. Πρόκειται για την 3η κατά σειρά διακρατική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA201 «DREAM – Discover Real Everywhere Application of Mathematics» στο Ολιβέιρα Αζεμέις της Πορτογαλίας.
Η συνάντηση έλαβε χώρα από τη Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017 έως και την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017, με κύριο στόχο την δημιουργία και εφαρμογή ηλεκτρονικών μαθημάτων στα Μαθηματικά με βάση προβλήματα της πραγματικής ζωής. Η συνάντηση φιλοξενήθηκε στο σχολείο «Agrupamento de Escolas Soares Basto» της Ολιβέιρα με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Mario Pinto.
Το 1ο Λύκειο Αιγίου εκπροσωπήθηκε από τους καθηγητές Πληροφορικής Διαμαντόπουλο Νικόλαο και Σπανό Ηλία, τον Μαθηματικό Ποταμίτη Σπυρίδωνα και τον Χημικό (πρώην Δ/ντή του σχολείου μας) Χαριτωνίδη Ευστράτιο καθώς και τους μαθητές/τριες της Β΄ τάξης: Παπαδόπουλο Ιωάννη, Παναγόπουλο Παναγιώτη, Σακελλάρη Ηλιάννα, Μπούζου Ευφροσύνη και Γραικιώτου Αντωνία. Εκτός από την Ελληνική και τη Πορτογαλική ομάδα, στη συνάντηση συμμετείχε και η σχολική ομάδα του Ρουμανικού σχολείου της Τιμοσοάρα «Constantin Diaconovici Loga» που συντονίζει το πρόγραμμα. Συμμετείχαν πέντε καθηγητές/τριες από το Πορτογαλικό σχολείο, πέντε καθηγήτριες από το ρουμανικό σχολείο καθώς και δύο καθηγητές από το ρουμάνικο Πανεπιστήμιο «Universitatea Tibiscus din Timisoara» που επίσης αποτελεί εταίρο του προγράμματος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές/τριες από την Ελλάδα και την Ρουμανία φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθητών/τριών του Πορτογαλικού σχολείου, με στόχο την πολιτισμική αλληλεπίδραση, τη φιλία, την ανάδειξη της φιλοξενίας και την καλλιέργεια του πολιτισμού της ειρήνης.
Η τρίτη αυτή συνάντηση είχε ως κύριο άξονα την παρουσίαση από τους μαθητές των σχολείων των πρακτικών μαθημάτων για τα Μαθηματικά. Τα μαθήματα αυτά τα ανέπτυξαν την προηγούμενη περίοδο του προγράμματος και -σύμφωνα με τον σκοπό του προγράμματος- προβλέπεται να ενισχύσουν την ελκυστικότητα των Μαθηματικών στο σχολείο και να δράσουν αποτρεπτικά στην αντίληψη πολλών μαθητών ότι τα Μαθηματικά είναι πολύ θεωρητικά για να είναι χρήσιμα για οτιδήποτε στη ζωή τους· αντίληψη που ευθύνεται εν μέρει για τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών. Οι μαθητές κάθε σχολείου, με τη βοήθεια των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών του σχολείου τους, καθοδήγησαν και βοήθησαν τους συμμετέχοντες συμμαθητές τους από τα άλλα σχολεία να επιλύσουν τις πρακτικές μαθηματικές δραστηριότητες που περιλάμβαναν πειραματισμούς, hands-on δραστηριότητες, υπαίθριες συνεργατικές δραστηριότητες, σταυρόλεξα, κουίζ, κ.α.
Την πρώτη μέρα παρουσιάστηκαν σχέδια μαθημάτων από κάθε σχολείο τα οποία αφορούσαν καλές πρακτικές διδασκαλίας των «Μαθηματικών στον Αθλητισμό». Στο τέλος της συνάντησης οι συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το μουσείο/πάρκο νερόμυλων της περιοχής μέσα από μία υπέροχη περιπατητική δράση στην φύση, που περιελάμβανε ξενάγηση και δραστηριότητες γευσιγνωσίας.
Την δεύτερη ημέρα παρουσιάστηκαν σχέδια μαθημάτων από κάθε σχολείο τα οποία αφορούσαν καλές πρακτικές διδασκαλίας των «Μαθηματικών στην Τέχνη». Το μεσημέρι όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν την πόλη του Πόρτο και να γνωρίσουν την πλούσια ιστορία και αρχιτεκτονική της πόλης μέσα από την ξενάγηση που είχε οργανώσει η σχολή τουριστικών επαγγελμάτων του Πορτογαλικού σχολείου. Το δείπνο της ημέρας περιελάμβανε το παραδοσιακό φαγητό του Πόρτο, την Francesinha.
Την τρίτη ημέρα παρουσιάστηκαν σχέδια μαθημάτων με θέμα τα «Μαθηματικά στην Αρχιτεκτονική». Το απόγευμα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το πανέμορφο πάρκο της περιοχής «La Salette» μέσα από ένα παιχνίδι κυνηγιού του κρυμμένου θησαυρού με μαθηματικούς γρίφους.
Την τέταρτη ημέρα οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να μπουν μέσα σε τάξεις του Πορτογαλικού σχολείου και να παρατηρήσουν τον τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων και να συμμετέχουν σε πρακτικές δραστηριότητες στα εργαστήρια Βιολογίας και Χημείας. Το μεσημέρι παρατέθηκε το εορταστικό γεύμα στο εστιατόριο του σχολείου με παράλληλη συνοδεία πλούσιου μουσικοχορευτικού παραδοσιακού προγράμματος. Στην εκδήλωση συμμετείχαν οι τοπικές αρχές, φορείς και σύλλογοι της περιοχής.
Την τελευταία ημέρα, σε μια υπέροχη τελετή λήξης στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, έγινε απονομή αναμνηστικών διπλωμάτων στους συμμετέχοντες και ακολούθησε ο συγκινητικός αποχαιρετισμός μαθητών και καθηγητών.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν σε τρεις επιπλέον επιμέρους συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς των συνεργαζόμενων σχολείων, των οποίων η θεματολογία αφορούσε τη μέχρι στιγμής πορεία και τη μελλοντική εξέλιξη των εργασιών του προγράμματος. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων αυτών πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση και αναστοχασμός για τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του προγράμματος, το παραγόμενο έργο (εκπαιδευτικό υλικό σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή κ.α.) καθώς και τους στόχους και τις δραστηριότητες που θα πρέπει να υλοποιηθούν κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου χρόνου εφαρμογής και ολοκλήρωσης του προγράμματος. Καθορίστηκε η ημερομηνία της επόμενης συνάντησης που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη του Αιγίου από τις 23 έως και τις 27 Απριλίου 2018.
Στις παράλληλες εκδηλώσεις του επίσημου προγράμματος οι συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα τοπικά ήθη, έθιμα και χορούς, να γνωρισθούν και να ανταλλάξουν απόψεις με εκπαιδευτικούς φορείς και εκπροσώπους των τοπικών αρχών και να επισκεφθούν τα πολλά και πανέμορφα αξιοθέατα της Ολιβέιρα.
Η διοργάνωση στέφθηκε, για άλλη μία φορά με απόλυτη επιτυχία, όχι μόνο σχετικά με τους συγκεκριμένους στόχους του προγράμματος, αλλά και στο πλαίσιο των αλληλεπιδράσεων των μαθητών/τριών των τριών χωρών, ως πρακτική οικοδόμησης του πολιτισμού της ειρήνης και της συνεργασίας. Όλοι οι εταίροι ευχαρίστησαν θερμά την Διευθύντρια του Πορτογαλικού σχολείου κα. Maria José Calix καθώς και τους εκπαιδευτικούς του Πορτογαλικού σχολείου για τη θερμή φιλοξενία και την άψογη διοργάνωση. Όλες οι δράσεις που έλαβαν χώρα στο πλαίσιο της συνάντησης προβλήθηκαν από μεγάλο μέρος των τοπικών ΜΜΕ, ηλεκτρονικών και έντυπων.