Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο ∆ήµο Αιγιάλειας, Κώστας Σπηλιόπουλος, έχει επανειληµµένα εκφράσει την αντίθεσή του στην πεζοδρόµηση στο κέντρο του Αιγίου, όχι ότι είναι αντίθετος στην πεζοδρόµηση γενικότερα, αλλά επικεντρώθηκε στην κριτική του, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, στα προβλήµατα εφαρµογής του µέτρου και στην έλλειψη ολοκληρωµένου σχεδιασµού. Ανέδειξε ζητήµατα που σχετίζονται µε την εφαρµογή, την κοινωνική αποδοχή και τη νοµιµότητα του µέτρου, εστιάζοντας ιδιαίτερα στα προβλήµατα που προέκυψαν από την Απόφαση 254 του ∆ηµοτικού Συµβουλίου.
Σύµφωνα µε τον κ. Σπηλιόπουλο, η πεζοδρόµηση εφαρµόστηκε χωρίς να υπάρχει µια συνολική στρατηγική για την κυκλοφοριακή αποσυµφόρηση και την ενίσχυση της βιώσιµης κινητικότητας. Ο επικεφαλής της δηµοτικής παράταξης “Αιγιάλεια Προορισµός” υπογράµµισε την έντονη δυσαρέσκεια πολιτών και επαγγελµατιών, οι οποίοι θεωρούν ότι η πεζοδρόµηση δεν έχει εξυπηρετήσει τις ανάγκες τους και έχει επιδεινώσει την κυκλοφορία και την προσβασιµότητα.
Κατήγγειλε ότι η δηµοτική αρχή δεν φρόντισε για επαρκή διαβούλευση µε την τοπική κοινωνία και τις εµπλεκόµενες οµάδες, κάτι που συνέβαλε στον διχασµό, ενώ σχολίασε ότι το µέτρο προβλήθηκε ως “επικοινωνιακό εργαλείο” αντί για πραγµατική λύση στα προβλήµατα του κέντρου. Ο επικεφαλής ζήτησε αναθεώρηση του µέτρου, µε µια συνολική κυκλοφοριακή µελέτη που να περιλαµβάνει εναλλακτικές λύσεις για τους οδηγούς και τους επαγγελµατίες.
Ο κ. Σπηλιόπουλος ζήτησε από τη δηµοτική αρχή να το σκεφθεί πιο σοβαρά και να προτείνει ένα ολοκληρωµένο ρεαλιστικό πλάνο, προκειµένου να εξευρεθεί µια ισορροπηµένη λύση. Σύμφωνα με τον ίδιο η Περιφέρεια επισήµανε ότι αποφάσεις όπως η 254, που αφορούν την πεζοδρόµηση, είναι ανυπόστατες χωρίς την έκδοση έγκρισης από τον Γενικό Γραµµατέα της Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης.Τόνισε ότι η αστυνοµική αρχή που στηρίχθηκε σε αυτές τις αποφάσεις για την απαγόρευση κυκλοφορίας δεν είχε νοµική βάση.
Κακή Προετοιµασία και διαδικασίες
Κατηγόρησε τη δηµοτική αρχή ότι προχώρησε χωρίς τις απαραίτητες µελέτες (κυκλοφοριακή και ρυµοτοµική) και χωρίς την απαραίτητη δηµόσια διαβούλευση, τονίζοντας ότι οι κυκλοφοριακές ρυθµίσεις δεν είναι καλά σχεδιασµένες και έχουν επιδεινώσει τα προβλήµατα της πόλης.
Αντίδραση της τοπικής Κοινωνίας
Ο κ. Σπηλιόπουλος υπογράµµισε ότι το µέτρο αντιµετωπίζεται µε έντονη δυσαρέσκεια από την τοπική κοινωνία, ειδικά τους εµπόρους και τους επαγγελµατίες, οι οποίοι θεωρούν ότι ζηµιώνονται από την πεζοδρόµηση. Το κέντρο του Αιγίου το χαρακτήρισε ως «νεκρή πόλη», ιδίως κατά τις βραδινές ώρες.
Επανεξέταση –Σωστός σχεδιασµός
Ο επικεφαλής της παράταξης «Αιγιάλεια Προορισµός» θεωρεί ότι το έργο της ανάπλασης της Βάλφουρ, συνδέθηκε λανθασµένα µε την πεζοδρόµηση, µε στόχο την επίλυση προβληµάτων που δηµιουργήθηκαν από την κακή κατασκευή άλλων έργων όπως της Τρίγωνης πλατείας . Πρότεινε την επανεκκίνηση της διαδικασίας µε βάση τη νοµιµότητα, σωστό σχεδιασµό και πραγµατική συµµετοχή της κοινωνίας.
Η κριτική του κ. Σπηλιόπουλου αντικατοπτρίζει την ένταση που επικρατεί στο ζήτηµα της πεζοδρόµησης και την ανάγκη για συνολικότερο σχεδιασµό στη διαχείριση των αστικών υποδοµών και της κυκλοφορίας στο Αίγιο.