Στα πλαίσια του νέου προγράµµατος σπουδών που πρότεινε το Γαλλικό Υπουργείο Παιδείας «µε στόχο, όπως ισχυρίζεται, την εξατοµίκευση και την ελευθερία στην επιλογή των γνωστικών αντικειµένων από µαθητή σε µαθητή, διάρθρωσε µία σειρά από θεµατικές που µπορεί ένας Γάλλος µαθητής του Γυµνασίου να επιλέξει, όπως Πολιτισµός και Τέχνες, Πληροφορική, Επικοινωνία, Κοινωνία, ξένες γλώσσες, Επιστήµες.
Ανάµεσα σ’ αυτά δηµιουργήθηκε και µια ξεχωριστή θεµατική µε τίτλο: «Γλώσσες και πολιτισµός της Αρχαιότητας», στην οποία, όπως είναι φυσικό, δεσπόζει η εκµάθηση της αρχαίας ελληνικής και της λατινικής γλώσσας».
Όπως ήταν φυσικό, εκφράστηκαν φόβοι από διαφόρους φορείς ότι το νέο σύστηµα θα εξαλείψει τις λεγόµενες µητρικές γλώσσες, αλλά διαψεύστηκαν εντυπωσιακά, καθώς «το 92% των γυµνασίων της χώρας, καθώς και το 70% των µαθητών γυµνασίου, επέλεξαν την παραπάνω θεµατική!
Αυτό σηµαίνει πώς όχι απλά τα λατινικά και τα ελληνικά δεν θα εξαφανισθούν, αλλά θα ενισχυθούν», ανακοίνωσε η Γαλλίδα Υπουργός Παιδείας Najat Vallaud – Balkacem.
«Τα στοιχεία δείχνουν πως τριπλάσιος αριθµός µαθητών σε σχέση µε την περασµένη χρονιά θα µαθαίνουν τις αρχαίες γλώσσες από γαλλικό σχολείο».
Μήπως πρέπει να παραδειγµατιστεί και το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, ώστε οι επιλογές, να είναι των γυµνασίων και των µαθητών τους, και όχι διαταγές του ενός για την κατάργηση των Αρχαίων Ελληνικών στη χώρα τους;
Από τον “ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ” Πέμπτη 14/12/2016