Το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου συμμετείχε στην ερευνητική μελέτη JOINclusion                                                             

Στις 24 Οκτωβρίου 2024 ολοκληρώθηκε στο 5o Δημοτικό Σχολείο Αιγίου η ερευνητική μελέτη JOINclusion.                                                              

Η έρευνα αυτή έγινε στo πλαίσιο του KA220-SCH – Erasmus+ Project – Joinclusion (2021-2-NL01-KA220-SCH-000048865), στο οποίο η Οδύσσεια ως αρμόδια για την πιλοτική δοκιμή του εκπαιδευτικού παιχνιδιού συνεργάστηκε με δύο δημοτικά σχολεία της Αχαΐας, το 5ο Δ.Σ. ΑΙΓΙΟΥ «ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΥ – ΠΑΠΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ» και το 2ο Δ.Σ. ΑΙΓΙΟΥ.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της πιλοτικής δράσης, η Οδύσσεια επισκέφθηκε το 5ο Δ.Σ. ΑΙΓΙΟΥ, στις 22/10 και 24/10/2024.

Το target group ήταν όλοι/-ες οι μαθητές και οι μαθήτριες εξαιρουμένης της Α΄ τάξης που έπαιξαν το εκπαιδευτικό αυτό παιχνίδι που έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιο του έργου.

Η εθελοντική συμμετοχή ήταν σχεδόν καθολική 89 μαθητές/-τριες από τους/τις 102 (87%) γεγονός που οφείλεται στους γονείς και κηδεμόνες τους οποίους ευχαριστούμε.

Το παιχνίδι προσομοιώνει καθημερινές καταστάσεις και αναλύει τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά αντιδρούν σε συγκρούσεις που σχετίζονται με την κοινωνική ένταξη συνομηλίκων με μεταναστευτικό υπόβαθρο. 

Η Οδύσσεια είναι μια μη κερδοσκοπική οργάνωση που στηρίζει νέους ευάλωτους ανθρώπους, διευκολύνοντας την πρόσβασή τους σε επαγγελματικές ευκαιρίες στην κοινωνία.

Το JOINclusion είναι έργο χρηματοδοτούμενο από την ευρωπαϊκή ένωση, που αναπτύσσει ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι για κινητά τηλέφωνα με στόχο να διδάξει στους μαθητές του δημοτικού σχολείου την ενσυναίσθηση.

Ο κύριος σκοπός του προγράμματος είναι να βρεθούν καλύτεροι τρόποι για την ενσωμάτωση όλων των μαθητών/τριών στην τάξη και να βοηθηθούν οι μαθητές/τριες να αλληλεπιδράσουν με τους/τις συμμαθητές/τριες τους.

Το παιχνίδι μπορεί:

  • να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση και να βελτιωθεί προς όφελος των μαθητών και των εκπαιδευτικών,
  • να χρησιμοποιηθεί για την υποστήριξη της ένταξης,
  • για βρεθούν καλύτεροι τρόποι για τη συμπερίληψη όλων των μαθητών/τριών στην τάξη και
  • να βοηθηθούν οι μαθητές/τριες να αλληλεπιδράσουν με τους/τις συμμαθητές/τριες τους.

Για την άρτια οργάνωση και διεξαγωγή της έρευνας υπεύθυνοι εκ μέρους του σχολείου ήταν ο εκπαιδευτικός κ. Τσιάρας Κωνσταντίνος, η εκπαιδευτικός κα Ασημακοπούλου Μαριάννα και ο υπεύθυνος της μελέτης κ. Σπηλιωτόπουλος Δημήτρης.

 

Εταίροι έργου

Πανεπιστήμιο του Μάαστριχτ 

Οδύσσεια Α.Μ.Κ.Ε.
Πανεπιστήμιο της Νάπολης Federico II
Fondazione Mondo Digitale 
UWC Maastricht
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο, μπορείτε να επισκεφθείτε το website του έργου: https://dke.maastrichtuniversity.nl/JOINclusion/  

                                                                 

Με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Εκτελεστικού Οργανισμού Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (EACEA). Η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο EACEA δεν μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι για τις εκφραζόμενες απόψεις.